شناسهٔ خبر: 23717592 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واریز ۲ هزار میلیارد برای پرداخت معوقات شرکت‌های دارویی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران: ۲ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت تا بخشی از بدهی‌های ما به داروخانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تسویه شود.

صاحب‌خبر -

واریز ۲ هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات شرکت‌های داروییرئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با پیگیری‌های رئیس جمهور، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۲ هزار میلیارد تومان به صورت موردی در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت تا بخشی از بدهی‌های ما به داروخانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تسویه شود.

طاهر موهبتی افزود: از این رقم، هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها اختصاص داده خواهد شد که مکلف هستند این منابع را برای پرداخت معوقات شرکت‌های تأمین دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کنند و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای معوقات داروخانه‌های شخصی در سراسر کشور واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر اتفاقات خوبی را شاهد بودیم به طوری که بدهی سازمان به مراکز درمانی تا مهر ۹۵ پرداخت شده بود که اکنون کل بدهی‌های سال ۹۵ نیز نزدیک به تسویه شدن است.

موهبتی گفت: طی امروز و فردا این منابع در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و در ۳ یا ۴ روز آینده نیز به حساب داروخانه‌های بخش خصوصی، نهاد‌های غیر دولتی و دانشگاه‌ها واریز خواهد شد که پس از این اقدام پرداختی‌های سازمان به داروخانه‌های بخش خصوصی وابسته به نهاد‌های غیر دولتی به شهریور ۹۶ خواهد رسید.

نظارت بر دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پرداخت معوقات شرکت‌های دارویی

مدیر عامل سارمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف شده اند تا هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی که در چند روز آینده به حسابشان واریز می‌کنیم به پرداخت معوقات شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص دهند و معاونت توسعه وزارت بهداشت هم این موضوع را رصد می‌کند.

موهبتی افزود: توزیع پرداختی‌های جدید بیمه سلامت به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر اساس تعداد بیمه شده‌های هر استان خواهد بود و همچنین با توجه به مطالبات شرکت‌های دارویی، سهم هر دانشگاه از این مبلغ متفاوت خواهد بود.

وی گفت: به مدیران مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید شده است که پرداخت‌ها به حساب ویژه دارو باشد و جای دیگری هزینه نشود تا به علت بالا رفتن معوقات تأمین دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه نشود.

موهبتی افزود: بدهی‌های سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارویی تا خرداد را تسویه کرده بودیم و اکنون با این واریزی جدید، تا شهریور ۹۶ را نیز پرداخت کرده ایم.

نظر شما