شناسهٔ خبر: 23717476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مجلس و دولت باید پاسخگوی رویه های متضاد خود باشند

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:ما مرجع قانونی مسائل اجتماعی نیستیم، اما می توانیم زبان گویای مردم باشیم و مجلس و دولت را تحت فشار قرار دهیم تا پاسخگوی رویه های متضاد خود باشند، اما مسئولیت شفاف سازی این تناقص ها و دوگانه بودن ها در جامعه بر عهده اعضای شورای شهر تهران است .

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی پویش نفسم گرفت، اظهار کرد: در بحث حمل و نقل عمومی و در حوزه تاکسیرانی زمانی که کار نادرستی را دوبار تجربه می‌کنیم، نشان دهنده آن است که ما از ظرفیت های شناختی، ذهنی و فکری خود به درستی استفاده نکرده ایم.

وی افزود:رویدادی تکراری که طی ده‌ها سال به صورت موضعی و مقطعی به آن ها می پردازیم نشانه آن است که در سیستم مدیریت شهری و کلان کشور ما اشکال وجود دارد.

فخاری گفت:پویش نفسم گرفت را از این جهت برگذار کردیم که بگوییم که از همه کوتاهی ها و گردن هم انداختن ها دوری کنیم و انتقادهای مردم در خصوص آلودگی هوا و کم شدن نفس هایشان از این هوا کاملا درست است.

وی ادامه داد: مسائل عمرانی و توسعه ای و آنچه تخصص حمل و نقل و ترافیک در حوزه شهرسازی است همه قطعا در حوزه اجتماعی است و در شرایط فعلی راهکار فقط بودجه و زیرساخت نیست، بلکه باید مسائل اجتماعی مربوط به آن را نیز در نظر گرفت .

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد:ما مرجع قانونی مسائل اجتماعی نیستیم، اما می توانیم زبان گویای مردم باشیم و مجلس و دولت را تحت فشار قرار دهیم تا پاسخگوی رویه های متضاد خود باشند، اما مسئولیت شفاف سازی این تناقص ها و دوگانه بودن ها در جامعه بر عهده اعضای شورای شهر تهران است .

وی افزود:شفاف سازی در تناقص و دوگانه بودن در مسائل اجتماعی فقط عدد و تعداد مخالف ها و موافق ها نیست.شفاف سازی یعنی همراه کردن افکارعمومی، سازمان های مردم نهاد و تحریک فکر مردم است، این می تواند راه سختی باشد اما شدنی است.

فخاری با اشاره به موضوع سرمایه گذاری در تعویض کاتالیست ها گفت: باید برای سرمایه گذاری در تعویض کاتالیست ها به سمت بهینه سازی رفت. زمانی که سیستم سنجش و پایش ما مستقل نیست، این درصدها و اعداد و ارقام را از کجا می آوریم .

وی افزود:گزارش های خلاف واقعی که در سنجش و پایش های شهری و مستقل از لحاظ محیط زیستی ارائه می شوند، مشکلی است که تا به امروز نتوانستیم آن را حل کنیم.

عضوشورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: هوا فقط مربوط و مختص شهر تهران نیست. کل استان تهران بخصوص در حوزه آلودگی هوا دچار مشکل هستند، همچون شهرستان های پاکدشت، ورامین، ملارد و شهرک های صنعتی که درگیر آلودگی های زیست محیطی مانند مشکل زباله ها و نخاله ها هستند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم الگوی مهاجرت معکوس را ممکن سازیم چه جایی نزدیک تر و بهتر از استان تهران که بتوان در آن زندگی کرد و این به شرطی است که کیفیت زندگی را در استان بالا برد و شعار شهر ما خانه ما به شعار کشور ما خانه ما تبدیل شود.

فخاری اظهار کرد:در حوزه مشاغل و صنایع نیز فقط به مرز استان تهران دل نبندیم. مردم استان تهران در حال خفه شدن در آلودگی های زیست محیطی هستند.آب شهرستان شمیرانات با زباله های شهر تهران آلوده شده است.

وی افزود:اصولا شعار دادن و تکرار موضوعی نشانه نبودن و فقدان آن مفهوم است مانند اینکه ما شعار هوای پاک را بسیار تکرار می کنیم، این نشانه آن است که هوای پاک به طور کلی نداریم.

عضوشورای اسلامی شهر تهران گفت: می توانیم زمانی که خودرویی از کارخانه خارج می شود قبل از نصب پلاک آن را به معاینه فنی منتقل کنیم و این کار شدنی است.

وی ادامه داد: بهترین اتفاقات کشور را خود مردم رقم زده اند.ما نباید نقش مردم را در جامعه منکر شویم.اگر می خواهیم که مردم با خودروهای خود در شهر تردد نکنند، باید وسایل حمل ونقل با استاندارد را افزایش دهیم. در بسیاری از مسائل خود مردم بهتر از ما می توانند مشکلات جامعه را حل کنند.

فخاری در پایان تصریح کرد: اگر ما متولی و متصدی امور جامعه هستیم باید برای مشکلات جامعه از جمله آلودگی هوا راه حلی را طراحی کنیم. همه شهروندان استان تهران نیازمند تنفس در هوای سالم هستند.

 

نظر شما