شناسهٔ خبر: 23717452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جایزه بین المللی شیمی سنجی به استاد دانشگاه شیراز رسید

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، پروفسور بهرام همتی نژاد، استاد بخش شیمی و معاون پژوهشی دانشکده علوم با زمینه

صاحب‌خبر - به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز، پروفسور بهرام همتی نژاد، استاد بخش شیمی و معاون پژوهشی دانشکده علوم با زمینه تخصصی توسعه و کاربرد روش های کمومتریکس برای حل مسایل پیچیده شیمی است.
این استاد دانشگاه شیراز همچنین، به دلیل نقش چشمگیر در توسعه کمومتریکس در جهان، در سال 2012 نیز جایزه جهانی کمومتریکس موسسه الزویر کشور هلند را دریافت کرد.
الزویر، نام یکی از بزرگترین ناشران مطبوعات پزشکی و علمی جهان است. این موسسه در شهر آمستردام پایتخت کشور هلند قرار دارد.
همچنین دریافت بورسیه موسسه هامبولت آلمان، عضویت در آکادمی علوم کشورهای در حال توسعه و انتخاب به عنوان سفیر تحقیقاتی کشور آلمان از سایر افتخارات بین المللی دکتر همتی نژاد است.
افزون بر این، وی رتبه اول جشنواره رازی و 2 دوره پژوهشگر برتر استان و دانشگاه را در پرونده افتخارات پژوهشی خود دارد.
این استاد دانشگاه شیراز هم اکنون در زمینه طراحی و ساخت زبان و بینی الکترونیکی مبتنی بر کاغذ مشغول انجام تحقیق است و تاکنون حدود 200 مقاله بین المللی با حدود سه هزار و 500 ارجاع به چاپ رسانده است و دارای اچ ایندکس 32 است.
شاخص عددی اچ ایندکس (h- index) یکی از شاخص های جدید علم سنجی است که تاثیر علمی یک پژوهشگر را مشخص می کند. این شاخص، بهره‌وری و تاثیرگذاری آثار علمی یک فرد، نشریه، دانشگاه، کشور و مواردی از این قبیل را به صورت کمی نمایش می دهد.
این شاخص با در نظر گرفتن شمار مقالات پُر استناد افراد و تعداد دفعات استناد شدن به آن مقاله ها توسط دیگران محاسبه می‌شود. از این شاخص می‌توان برای تاثیر گذاری علمی گروهی از دانشمندان یا مجلات نیز بهره برد.
9873 /6118
دریافت خبر: محمد امین افشار پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

نظر شما