شناسهٔ خبر: 23717385 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای یک هزار برنامه مختلف در هفته فرهنگی خمین

فرماندار خمین گفت: یک هزار برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی در هفته فرهنگی این شهرستان همزمان با گرامیداشت دهه فرخنده فجر برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی ساداتی روز سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های فرهنگی خمین با محوریت کنگره سرداران و یک هزار شهید خمین افزود: این برنامه ها در حوزه های مختلف از 12 تا 19 بهمن ماه همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی به صورت خودجوش با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می شود.
وی ادامه داد: ویژه برنامه های دهه فرخنده فجر استان مرکزی در زادگاه امام خمینی با نشست شورای اداری استان مرکزی، گلباران بیت تاریخی امام خمینی و بهره برداری از طرح های اقتصادی و عمرانی پیگیری می شود.
وی برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، مسابقات فرهنگی ورزشی، تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم، بازی های بومی و محلی و معرفی جاذبه های فرهنگی، گردشگری و طبیعی را از مهمترین برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده خمین در هفته فرهنگی بیان کرد.
ساداتی ادامه داد: جشنواره شعر، یادواره شهید مدافع حرم، مجمع قرآنی استان مرکزی، نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی و صنایع دستی و برگزاری یادواره یک هزار شهید و سرداران خمین، از جمله برنامه های مهم هفته فرهنگی است.
ساداتی تصریح کرد: یادواره یک هزار شهید خمین در راستای برگزاری کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی برگزار می شود.
فرماندار خمین با بیان اینکه این کنگره در سال 97 در استان مرکزی برگزار می شود، اظهار کرد: یادواره های شهدا نشان از ادای دین مردم زادگاه امام (ره) به شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.
ساداتی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین به دلیل برگزاری موفق کنگره های پژوهشی در سطح کشور، به عنوان دبیر کمیته علمی کنگره 6 هزار شهید استان انتخاب شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین نیز در این نشست گفت: 11 کمیته به منظور برگزاری باشکوه این کنگره در نظر گرفته شده و 16 برنامه مختلف از جمله نمایشگاه دفاع مقدس، طرح گردشگری شهری، تولیدات فرهنگی، یادواره های شهدا، استقرار نماد ملی دفاع مقدس در نقاط مهم شهرستان پیش بینی شده است.
سرهنگ علیرضا براتعلی اظهار کرد: تاکنون 255 سرکشی ازخانواده شهدا، 25 یادواره شهدا، پنج نمایشگاه فرهنگی و 25 مسابقه ورزش در خمین برگزار شده است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*

نظر شما