شناسهٔ خبر: 23716046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم بهمن با برگزاری 42 ویژه‌برنامه در گیلان

گروه اجتماعی: حجت الاسلام اشجری با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم یوم‌الله دوازدهم بهمن سال‌ جاری با ملاحظات ایام فاطمیه اول، گفت: 42 ویژه‌برنامه در سطح استان و سه ویژه برنامه در شهر رشت برای گرامیداشت این روز بزرگ برنامه‌ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 3 بهمن در نشست هماهنگی برگزاری مراسم یوم الله 12 بهمن با بیان اینکه نام و یاد امام راحل(ره) زینت‌بخش یوم‌الله دوازدهم بهمن است، گفت: پیوند ناگسستنی بین بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و یوم‌الله 12 بهمن موجب شده تا بزرگداشت این روز بزرگ و به ‌یادماندنی اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

وی استقبال تاریخی مردم ایران از امام خمینی(ره) در یوم‌الله 12 بهمن را رخدادی بی‌ نظیر در عصر حاضر دانست و افزود: بررسی رویدادهای این روز بزرگ بیانگر ارتباط عمیق عاطفی و عقیدتی ملت آزاده ایران با رهبر روحانی خود و ولایت فقیه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه وجود نازنین بنیانگذار جمهوری اسلامی برای ملت ایران آینه رحمت، عطیه الهی و تجلی لطف خداوند برای تحقق آرزوی دیرین تشکیل حکومت دینی در ایران بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با ارائه الگویی جدید در عصر جاهلیت مدرن به جهانیان ثابت کرد که اسلام ناب محمدی(ص) بهترین و جامع‌ترین نظام سیاسی جهان و تنها راه نجات بشریت است.

حجت الاسلام اشجری، با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز دوازدهم بهمن را روز «ولادت امامت» در کشور معرفی کرد و اضافه کرد: منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان اصل حاکم بر برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد و یوم‌الله دوازدهم بهمن به روز تجدید بیعت مجدد با امام و ولایت تبدیل شود.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم یوم‌الله دوازدهم بهمن سال‌ جاری با ملاحظات ایام فاطمیه اول، گفت: 42 ویژه‌برنامه در سطح استان و سه ویژه برنامه در شهر رشت برای گرامیداشت این روز بزرگ برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، از برگزاری مراسم گلباران مزار روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی با حضور نونهالان، کودکان و نوجوانان در یوم‌الله دوازدهم بهمن خبر داد و افزود: در این روز دو ویژه برنامه دیگر نیز راس ساعت 8 صبح 12 بهمن در فرودگاه سردار جنگل و ساعت 9 صبح در گلزار شهدای شهر رشت برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری، با اشاره به تقارن یوم‌الله دوازدهم بهمن با روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس، اظهار کرد: زنگ انقلاب صبح روز شنبه، 14 بهمن در مدارس سراسر استان نواخته خواهد شد.

وی همچنین از رژه شناورها، موتورسواران، کشاورزان با ادوات کشاورزی و سوارکاران در صبح روز 12 بهمن خبر داد و تصریح کرد: بوق کشتی‌ها و ناقوس کلیساهای استان نیز راس ساعت 9:33 به صدا درخواهد آمد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، شعار دهه فجر امسال را «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه‌جانبه و اقتصاد مقاومتی» اعلام کرد و گفت: برای حفظ شئونات ایام فاطمیه اول، فضاسازی و تزیینات شهری تا شامگاه 18 بهمن با نصب پرچم جمهوری اسلامی، پرچم‌ مشکی و «السلام علیک یا بنت رسول‌الله(ص)» خواهد بود و پس از آن چراغانی و نصب پرچم‌های الوان آغاز می شود.

نظر شما