شناسهٔ خبر: 23715469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پرداخت 100میلیارد ریال برای رفع تعارض زیر زمینی چهار تقاطع غیر همسطح اراک

به گزارش ایرنا، داود تاجران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولان استان مرکزی و کلانشهر اراک تاخیر طولانی مدت در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، داود تاجران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: یکی از دغدغه های مهم مردم و مسئولان استان مرکزی و کلانشهر اراک تاخیر طولانی مدت در اجرای چهار تقاطع غیر همسطح شهید صیدی، ورزش، شریعتی و علم الهدی است که یکی از موانع در این خصوص، معارضات زیرزمینی بود.
وی بیان کرد: تاکنون 60 درصد از معارض های زیر زمینی این پل ها در بخش آب، فاضلاب، برق و گاز مرتفع شده و 40 درصد دیگر نیز باید در زمان مقرر، گره گشایی شود.
شهردار اراک ادامه داد: روند عملیاتی چهار پل مهم کلانشهر اراک با سرعت مناسبی در پیش است و پیش بینی شده این طرح ها تا پایان سال 97 به صورت کامل به بهره برداری رسد.
تاجران اظهار کرد: تعیین تکلیف طرح 55 متری اراک از دیگر مطالبات و دغدغه های مهم در این کلانشهر است که نشست های مختلفی در این خصوص تاکنون برگزار شده است.
وی گفت: بررسی طرح 55 متری در صحن شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور استاندار مرکزی و معاون هماهنگی امور عمرانی مورد بحث قرار گرفت و یک برنامه زمانبندی چهارماهه برای آن پیشنهاد شده است.
شهردار اراک بیان کرد: هر هفته حداقل 2 نشست در خصوص طرح 55 متری با حضور مسئولان مختلف برگزار می شود و امید است این طرح هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.
تاجران بیان کرد: پارکینگ طبقاتی آفتاب از دیگر طرح هایی است که روند اجرایی آن طولانی شده و تکمیل آن با جدیت در دستور کار قرار دارد و در این راستا سیستم های جدیدی برای این طرح، پیش بینی شده است.
وی گفت: پارک بانوان در مساحتی به وسعت 9 و نیم هکتار در دست اجرا است و همه تلاش ها برای تکمیل و به بهره برداری این طرح تا پایان سال جاری، به کار گرفته شده است.
شهردار اراک اضافه کرد: در این طرح بسترهای لازم برای فعالیت رشته های مختلف ورزشی ویژه بانوان در نظر گرفته شده و 50 آلاچیق نیز برای اوقات فراغت خانواده ها پیش بینی شده است.
تاجران عنوان کرد: بحث کاهش آلودگی هوای اراک یکی از خواسته های مهم مردم است که در این راستا رایزنی های لازم برای ورود یک هزار دستگاه موتور برقی و یک هزار دستگاه دوچرخه سواری انجام شده است.
وی افزود: 50 درصد از آلودگی هوای اراک ناشی از تردد وسایل نقلیه است و اراک ظرفیت مناسبی برای دوچرخه سواری دارد.
شهردار اراک ادامه داد: 12 مسیر ویژه دوچرخه سواری در اراک پیش بینی شده و به شورای ترافیک استان مرکزی ارایه شده که در صورت تصویب به سرعت اجرایی می شود.
تاجران گفت: 50 دستگاه اتوبوس استاندارد به منظور کاهش آلودگی هوا در اراک تعیین تکلیف شده که 25 دستگاه آن در حال واگذاری به متقاضیان است و 25 دستگاه نیز تا پایان سال، به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.
وی اظهار کرد: اتوبوس های جدید دارای ویژگی های خاص و سهولت ورود و خروج برای افراد سالمند و دارای ویلچر است.
شهردار اراک اضافه کرد: تکمیل شهرک پردیس خودرویی اراک نیز در دست اقدام است و سیستم های خدماتی در این منطقه به زودی مستقر می شود.
تاجران بیان کرد: خیابان حصار اراک در موازات با باقت قدیمی بازار، برای استقرار پیاده راه، جانمایی شده است.
شهردار اراک افزود: استقرار میادین میوه و تره بار در مناطق مختلف شهر اراک موجب بروز مشکلاتی شده که در این خصوص زمین هایی توسط شهرداران مناطق شناسایی و در حال بررسی است.
تاجران تصریح کرد: اختیارات ویژه به مناطق شهرداری اراک ابلاغ شده و این مهم نقش موثری در کاهش رفت و آمدهای شهروندان به مرکز و جلوگیری از اتلاف وقت دارد.
شهردار اراک ادامه داد: زیبا سازی شهر یکی از وظایف مهم شهرداران محسوب می شود و کلانشهر اراک در این حوزه، به ویژه فضای سبز دچار ضعف است.
تاجران اظهار کرد: بسیاری از پارک های سطح شهر اراک روشنایی و نورپردازی لازم را ندارند و بسترهای لازم برای تغییر چهره شهر، به کار گرفته شده است.
وی بیان کرد: ممیزی مالی و فیزیکی املاک در حال انجام است و کمیسیون های مختلفی در مناطق شهرداری اراک پس از ساعات اداری در راستای تسریع در روند امور شهروندان برگزار شده است.
شهردار اراک افزود: بحث آشتی با سرمایه گذران برای توسعه شهر اراک کلید خورده و همه تلاش ها برای ایجاد بستر امن و مطمئن برای سرمایه گذران با محوریت سرمایه گذران اراکی، به کار گرفته شده است.
تاجران اظهار کرد: درختان سطح شهر اراک از سال های گذشته نقاهت های طولانی پش سر گذاشته اند که به منظور جوان سازی آنها با بهره گیری از نیروهای متخصص خارج از استان مرکزی، حرص علمی بر روی آنها انجام شد.
شهردار اراک اضافه کرد: طرح توسعه فضای سبز منطقه دره گردو از دیگر برنامه های مهم و در دستور کار است که سرویس های بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ های ویژه و امکانات رفاهی و تفریحی، از جمله نصب تله کابین در این منطقه پیش بینی شده است.
وی گفت: از بین رفتن باغات منطقه سه اراک (سنجان و کرهرود) یک دغدغه جدی است و بخشی از خشک شدن باغات توسط مالکان صورت می گیرد که انتطار می رود این مهم، مورد توجه جدی مقام های قضایی قرار گیرد.
شهردار اراک ادامه داد: تغییر سیستم های آبیاری به روش های قطره ای و مکانیزه در دستور کار است تا مدیریت بهینه مصرف فراگیر شود.
تاجران عنوان کرد: جایگاه های سی ان جی اراک نیاز به تعمیرات اساسی دارند که این موضوع نیز به منظور کاهش خطرهای احتمالی در دست پیگیری است.
وی اظهار کرد: شهرداری اراک به دنبال سیاسی کاری نیست و همه هدف ها تنها برای خدمت به مردم و توسعه این شهر است.
شهردار اراک در خصوص ارایه بودجه سال 97 به شورای شهر نیز گفت: وضعیت بودجه شهرداری این شهر برای سال آینده تا یک هفته دیگر مشخص و رسانه ای می شود.
تاجران بیان کرد: مقرر شده بودجه ای قابل تحقق ارایه شود چرا که از پنج هزار و 800 میلیارد ریال بودجه سال جاری یک هزار و 500 میلیارد ریال آن محقق شده است.
وی در خصوص وضعیت باشگاه ورزشی شهرداری اراک نیز گفت: اقدام های لازم برای آغاز به کارمجدد این باشگاه صورت گرفته و به زودی تیم های ورزشی در این باشگاه با ساز و کار جدید فعالیت می کنند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر زندگی می کنند.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

نظر شما