شناسهٔ خبر: 23715422 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان تشریح کرد؛

سه طرح جدید صندوق رفاه در حوزه خدمات دانشجویی در سال آینده

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان از سه طرح جدید این صندوق در حوزه رفاه دانشجویی برای سال 97 خبر داد و گفت: اعطای 500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای احداث،‌ خرید، تکمیل سراهای دانشجویی، پوشش صد در صدی دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری و حمایت ویژه از ایده‌های دانشجویی، کارگاه‌های مهارت محور و شرکت‌های دانش بنیان از جمله این سه طرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در حاشیه بازدید وزیر علوم از صندوق رفاه دانشجویان از سه طرح جدید رفاهی و دانشجویی این صندوق برای سال آینده خبر داد و گفت: اعطای 500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای احداث، خرید و تکمیل سراهای دانشجویی‌ جدید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق رفاه است. در واقع این صندوق با هم‌افزایی منابع مالی بانک عامل بالغ بر 500 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل سراهای دانشجویی جدید در برنامه ششم توسعه کشور پیش‌بینی نموده است که در اختیار دانشگاه‌های متقاضی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس مصوبات مورد نیاز در خصوص اعطای 500 میلیارد تومان تسهیلات فوق از هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان اخذ و فرآیندهای اجرایی آن به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ابلاغ شده است که با این طرح علمیات ساخت 200 سرای دانشجویی آغاز می‌شود تا کمبود ساخت سراهای دانشجویی در کشور جبران شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین پوشش صد در صدی دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری را نیز از دیگر برنامه‌های مهم این صندوق در سال آینده خبر داد و گفت: صندوق رفاه دانشجویان از سال 96 با هم‌افزایی منابع مالی بانک عامل، نسبت به ظرفیت‌سازی مبلغ 440 میلیارد تومان برای یک دوره چهار ساله به منظور حمایت از دانشجویان دوره دکتری روزانه اقدام نموده است.

به گفته وی در سال اول اجرای این طرح از محل صندوق رفاه دانشجویان و بانک عامل، جمعا مبلغ 166 میلیارد تومان تخصیص داده شده که تا امروز حدود 140 میلیارد تومان وام ویژه و ضروری دکتری پرداخت شده است که این میزان در مقایسه با سال 95 رشد 186 درصدی داشته است.

مهندس یزدان‌مهر افزود: به دانشجویان واجد شرایط و متقاضی وام ضروری دکتری، مبلغ 3 میلیون تومان وام پرداخت می‌شود که تاکنون 27 میلیارد تومان در سال جاری این مبلغ پرداخت و هم اکنون نیز سامانه ثبت نام باز است.

مشاور وزیر علوم همچنین حمایت ویژه از ایده‌های دانشجویی،‌ کارگاه‌های مهارت محور و شرکت‌های دانش بنیان را برنامه مهم دیگر صندوق رفاه دانشجویان عنوان کرد و گفت: این صندوق با هدف ایجاد اشتغال،‌ تجاری سازی طرح‌ها و ایده‌های دانشجویی و توسعه کارآفرینی در سال 96، تخصیص مناسبی جهت حمایت دانشجویان کارآفرین،‌ کارگاه‌های مهارت محور و شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده است که کمک مالی مستقیم پرداخت تسهیلات با حداقل سود و کارمزد و مشارکت مالی از سوی سرمایه‌گذاری صندوق امکان‌پذیر شده است.

مهندس یزدان‌مهر در پایان خاطر نشان کرد:‌ آئین نامه اجرایی طرح حمایت ویژه از ایده‌های دانشجویی، کارگاه‌های مهارت محور و شرکت‌های دانش بنیان به تصویب هیات امنای صندوق رفاه دانشجویی رسیده و به زودی به دانشگاه‌های ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما