شناسهٔ خبر: 23715148 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت باید در کشور انجام شود

R41405/P1494/S6,75/CT11

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: امروز جامعه به مهندسی فرهنگی نیاز دارد درحالی‌که باوجود گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز این کار انجام‌نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، غلامرضا یاوند عباسی پیش از ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط باید دغدغه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ایجاد کنند برای گسترش این فرهنگ تلاش کنند.

وی با اشاره به تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور افزود: این شورا بر اساس ماده 63 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تشکیل و ریاست آن در سطح کشور با رئبس جمهور و در استان‌ها بر عهده استانداران است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در این شورا را ضروری دانست و گفت: هر مدیری که در این جلسات شخصا حضور یابد نشان‌دهنده دغدغه به موضوع ایثار و شهادت و علاقه او برای مشارکت در گسترش این فرهنگ است.

عباسی بیان کرد: تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای ایجاد حرکت‌های نو، بدیع و اثرگذار با هم‌افزایی و هم‌فکری افراد برای ابجاد جهش در این حوزه است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تلفیق فرهنگ دینی غنی و ملی و حماسی، فرهنگ جدیدی را ایجاد کرد، اما باوجود گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب هنوز مهندسی فرهنگی در کشور ایجاد نشده است.

عباسی بابیان اینکه امروز جامعه به مهندسی فرهنگی نیاز دارد، تأکید کرد: در اثر نبود این مهم، دستگاه‌های اجرایی به مثابه یک نظام درست عمل نکرده و دچار موازی کاری و رفتار‌های تکراری شده‌اند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران عنوان کرد: تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مهندسی این حوزه به عنوان یک افتخار ملی در کالبد استان است زیرا باوجود کارهای انجام‌شده، بسیاری از نسل جوان با شهدا و ایثارگران و نقش آن‌ها در انقلاب و دفاع مقدس آشنا نیستند.

عباسی بابیان اینکه تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از خدمات‌رسانی مجزاست، تأکید کرد: این حوزه باید از یکدیگر تفکیک‌شده و مانند دو کفه ترازو هرکدام در جای خود مورداستفاده قرارگرفته و درست و دقیق به کار فرهنگی در شورا بپردازیم.

وی با تأکید بر ضرورت نمادسازی در حوزه ایثار و شهادت برای جامعه مطرح کرد: در برخی کشورها چون الجزایر این کار به‌خوبی انجام‌شده و برای قهرمانان انقلاب خود انواع نشان‌ها، تندیس‌ها و نمادهای انقلاب را ساخته‌اند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران بیان کرد: باوجوداینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از گستردگی بیشتر به نسبت انقلاب الجزایر برخوردار است، اما در کشور و استان همدان نمادسازی دارای محتوا انجام نداده و در این زمینه کم‌کار کرده‌ایم.

عباسی بابیان اینکه استاندار همدان می‌تواند با ورود به این حوزه کار ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد، اعلام کرد: این توان و انگیزه در استان همدان وجود داشته و می‌تواند با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در حوزه ایثار و شهادت به استان نمونه کشور در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شود.

وی با قدردانی از حاج میرزامحمد سلگی، راوی کتاب "آب هرگز نمی میرد" و جانباز دوران دفاع مقدس افزود: این کتاب از مصادیق نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و درک مظلومیت جنگ و ایثار است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما