شناسهٔ خبر: 23714997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ارومیه با وجود بافت قدیمی یکی از شهرهای حادثه خیز کشور است

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: ارومیه با وجود بافت قدیمی یکی از شهرهای حادثه خیز کشور محسوب می

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: ارومیه با وجود بافت قدیمی یکی از شهرهای حادثه خیز کشور محسوب می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسین پناهی در هفدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین برنامه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به وقوع حوادث اخیر کشوررسیدگی به نقاط حادثه خیز شهر ارومیه در مواقع بحرانی است تصریح کرد: شهر ارومیه با وجود بافت های قدیمی و تاریخی یکی از شهرهای حادثه خیز کشور محسوب می شود و اگر امروز در رفع این موضوعات اقدامی انجام نگیر در آینده و در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی دچار مشکل خواهد شد.

وی گفت: امروز باید قبول کنیم که در بحث جلوگیری از بحران نتوانسته ایم اقدامات قابل توجهی در استان و شهر ارومیه انجام دهیم و لذا ضرورت بروز رسانی طرح ها و بازنگری برای حفظ جان شهروندان از مهمترین برنامه ها باید باشد.

وی با تقدیر از طرح دوام و آموزش های لازم از سوی معاونت خدمات شهرداری ارومیه و مدیریت بحران بیان کرد: امروز بحث آموزش کارکنان دستگاههای اجرایی و شهروندان در زمان وقوع حادثه یکی از مهمترین برنامه های دستگاههای اجرایی و مدیریت بحران است و شهرداری ارومیه با ورود به این بحث اقدامات موثری در مناطق شهری و فرهنگسراها انجام داده است که جا دارد از این اقدام پسندیده آنان تقدیر بعمل آید.

پناهی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نباید نگاهمان ،نگاه صنفی باشد گفت: موضوع مدیریت بحران یک نگاه همگانی است و در این راستا مسئولین نباید به این موضوع حساس نگاه صنفی گری داشته باشد و با ایجاد مجموعه های چند منظوره در مناطق می توان بخشی از نیازهای مردم را در مواقع بحرانی جبران کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه از تشکیل کارگروه های تخصصی بحران در مناطق پنجگانه سطح شهر خبر داد و گفت: شهرداری ارومیه در راستای مطالعه گری و ایجاد راهکارهای موثر در مواقع حادثه اقدام به تشکیل کارگروههای تخصصی بحران در مناطق پنجگانه سطح شهر انجام خواهد داد و در این راستا نیز آموزش های لازم را جهت مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی برای شهروندان انجام خواهد داد.

وی همچنین از ایجاد اسکان های موقت و راههای دسترسی آسان در مناطق شهری علی الخصوص پارک جنگلی شهر ارومیه خبر داد و گفت: شهرداری ارومیه در راستای مقابله با مواقع بحرانی اقدام به ساخت اسکان های موقت در نقاط شهری علی الخصوص در پارک جنگلی شهر ارومیه انجام خواهد داد و در بودجه سال 97 شهرداری ارومیه این موضوع نیز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه حسین بخشایشی دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شناسایی ساختمان های خطر خیز و بافت های فرسوده از مهمترین کارهای کارگروه مدیریت بحران باید باشد و اگر در این خصوص کوتاهی شود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساخت مجموعه های ورزشی در مناطق شهری جهت اسکان شهروندان در مواقع بحرانی تصریح کرد: ساخت مجموعه های چند منظوره ورزشی برای استفاده شهروندان در مواقع بحرانی از ضروریات مهم برای مدیرت بحران است و در این راستا نیز شهرداری ارومیه اقداماتی انجام خواهد داد.

بخشایشی از ایجاد بانک اطلاعاتی بحران شهر ارومیه خبر داد و گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی بحران شهر ارومیه یکی از مهمترین برنامه های مدیریت بحران استان باید باشد و در این راستا نیز با شناسایی مناطق حادثه خیز و بافت های فرسوده می توان در واقع بحرانی موثر واقع شد و در کنار آن مقوله آموزش نیز نباید فراموش شود.

دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به آموزش نیروهای تخصصی در مواقع بحران خبر داد و افزود: امروز مقوله آموزش یک موضوع بسیار مهم و موثر است و در این راستا باید به فکر آموزش نیروهای متخصص در مواقع بحرانی باشیم.


انتهای پیام

نظر شما