شناسهٔ خبر: 23714939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

رشته تخصصی رادیولوژی در ارومیه راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از راه‌اندازی رشته تخصصی رادیولوژی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه آتاتورک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از راه اندازی رشته تخصصی رادیولوژی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه آتاتورک خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این خصوص اظهار داشت: توجه به توسعه  حوزه آموزش علوم پزشکی که لازمه توسعه استان است از جمله استراتژی‌های مهم ما در دانشگاه علوم پزشکی است.

جواد آقازاده بیان کرد: راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان خوی، راه اندازی مجتمع  آموزش عالی سلامت شهرستان مهاباد، راه اندازی رشته‌های تخصصی جدید در دانشگاه و احداث مرکز مهارت‌های بالینی و مرکز آزمون‌ها و قرائت خانه برای دانشجویان در طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و نیز تدوین سند توسعه آموزش استان از مهمترین رویکرد‌های توجه به آموزش است.

وی افزود: نیاز به برخی رشته‌های تخصصی در استان برای ارائه خدمات مربوطه به مردم، راه اندازی این رشته‌ها و تربیت دستیار پزشکی در آن‌ها را بعنوان نیازی اجتناب ناپذیر مطرح می‌کند. یکی از این موارد نیاز به راه اندازی رشته تخصصی رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بر اساس رای صادره در دویست و شصت و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با راه اندازی رشته تخصصی رادیولوژی در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و شهید مطهری ارومیه به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دانشگاه آتاتورک کشور ترکیه با پذیرش ۳ دستیار بومی موافقت شد.

جواد آقازاده تصریح کرد: این اقدام از چند جنبه حائز اهمیت است چرا که هم بر اساس نیاز استان بوده و هم اینکه از نیرو‌های بومی منطقه استفاده خواهد شو و از طرف دیگر برای اولین بار در کشور است که یک دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه کشوری دیگر چنین برنامه آموزشی مشترکی داشته باشد.

نظر شما