شناسهٔ خبر: 23714814 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فهرست بهترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸!

خبرگزاری میزان- مجله خبری-تحلیلی «یواس نیوز اند ورلد ریپورت» در گزارشی، فهرست بهترین کشور‌های جهان را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مجله خبری- تحلیلی «یواس نیوز اند ورلد ریپورت» (U.S. News & World Report) در گزارش سالیانه خود، فهرست بهترین کشور‌های جهان در زمینه‌هایی همچون قدرت، اقتصاد، حکومت، حقوق شهروندی و سیاست‌های اجتماعی، میراث فرهنگی، کارآفرینی و تدابیر زیست محیطی را از میان ۸۰ کشور جهان اعلام کرد.

بر این اساس، در فهرست بهترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸، سوئیس در جایگاه نخست قرار گرفته است. این کشور کوچک اروپایی در همه مقوله‌های قدرت، اقتصاد، حقوق شهروندی و سیاست‌های اجتماعی، میراث فرهنگی، کارآفرینی و تدابیر زیست محیطی بالاترین امتیاز را کسب کرده است. سوئیس سال گذشته میلادی نیز در جایگاه اول بهترین کشور جهان قرار گرفت.
 
فهرست بهترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۱۸!

در فهرست «یواس نیوز اند ورلد ریپورت» کشور‌های کانادا، آلمان، انگلیس و ژاپن به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم بهترین کشور‌های جهان قرار گرفتند. سوئد، استرالیا، آمریکا، فرانسه و هلند نیز رتبه‌های ششم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص دادند.

این مجله آمریکایی در معرفی قدرتمندترین و پرنفوذ‌ترین کشور‌های جهان جایگاه نخست را به آمریکا اختصاص داد. روسیه، چین، آلمان و انگلیس به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم قرار گرفتند.

کشور‌های کانادا، دانمارک، سوئد، نروژ و استرالیا جایگاه اول تا پنجم کشور‌هایی با بهترین کیفیت زندگی را از آن خود کردند.

لوکزامبورگ، سوئیس، پاناما، دانمارک و سوئد در فهرست بهترین کشور‌ها با اقتصاد باز قرار گرفتند. این در حالی است که تایلند، چین، مالزی، هند و اندونزی عنوان بهترین کشور‌ها برای آغاز سرمایه گذاری اقتصادی معرفی شدند.

برزیل، ایتالیا، اسپانیا، تایلند و یونان بهترین کشور‌ها برای ماجراجویی و جذب گردشگر هستند.

این مجله آمریکایی در معرفی بهترین کشور‌های جهان که حقوق شهروندی را در اولویت قرار داده اند جایگاه نخست به نروژ اختصاص یافت. سوئیس، دانمارک، کانادا و سوئد رتبه‌های دوم تا پنجم را از آن خود کردند.

نیوزلند، استرالیا، سوئیس، اسپانیا و پرتغال بهترین کشور‌ها برای بازنشسته‌ها انتخاب شدند و دانمارک، سوئد و نروژ بهترین کشور‌ها در زمینه حفظ حقوق زنان معرفی شدند.

انگلیس، آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه نیز بهترین کشور‌ها برای تحصیل انتخاب شدند.

در بخش جداگانه‌ای از این گزارش، بهترین سران کشور‌های جهان نیز معرفی شدند که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بهترین مقامات دولتی انتخاب شدند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز از جمله سرانی بود که کمترین میزان محبوبیت را از آن خود کردند.

این گزارش بر اساس پاسخ‌های بیش از ۲۱ هزار نفر از مردم کشور‌های مختلف جهان تهیه شده است.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/
 
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما