شناسهٔ خبر: 23714089 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گسترش وضعیت هشدار آلودگی هوا در مشهد

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد که صبح امروز سوم بهمن فقط در پنج منطقه آلوده بود ظهر امروز در کل این کلانشهر در وضعیت هشدار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

حمید صالحی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایستگاه خیام شمالی با 125، سرافرازان با 113، شهید کریمی با 110، الهیه با 106، چمن و امامیه با 104 و شهید مفتح با 103 پی.اس.آی آلوده ترین مناطق در مشهد هستند.
وی ادامه داد: روز نخست بهمن ماه نیز هوای مشهد برای سومین روز متوالی آلوده بود و پس از یک روز کاهش حجم آلاینده ها دوباره شاهد آلودگی هوا در نیمه امروز هستیم.
او استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودروهای شخصی را موجب بهبود وضعیت هوا اعلام و بیان کرد: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده شهر خودداری کنند.
طبق دستورالعمل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز فعالیتهای ورزشی و بیرون از کلاس برای دانش آموزان به دلیل آلودگی هوا انجام نمی شود.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند. شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858

انتهای پیام /*

نظر شما