شناسهٔ خبر: 23713706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن: بازسازی 100روستای سرپل ذهاب به همدان واگذار شد

همدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: کار بازسازی 100 روستای مناطق زلزله زده سرپل ذهاب به استان همدان به عنوان یکی از استان های معین کرمانشاه، واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

حسن ظفری روز سه شنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نهاوند، افزود: در روستاهایی که مسئولیت بازسازی آن به همدان واگذار شده، در مجموع هفت و هزار و 400 واحد آسیب دیده اند که سه هزار و 200 واحد آنها تخریبی و چهار هزار و 200 واحد دیگر تعمیری است.
وی با اشاره به تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی ستاد معین استان همدان برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: این زلزله مشکلات بسیاری را به همراه داشت و برای بازسازی منطقه دست کم یک دوره 2 ساله زمان نیاز است.
وی با بیان اینکه جغرافیای ایران روی گسل زلزله قرار دارد و وقوع این حوادث در هر زمانی ممکن است، اضافه کرد: در استان همدان 2 منطقه نهاوند و آوج روی گسل هستند و باید موضوع مقاوم سازی مسکن در این شهرستان ها به صورت جدی دنبال شود.
وی با تاکید بر ضرورت مقاوم سازی بافت های فرسوده شهری و روستایی، افزود: در زلزله سرپل ذهاب تمام واحدهایی که کمترین میزان مقررات ایمنی ساختمان را رعایت کرده بودند، کمترین آسیب را دیدند.
مدیرکل بنیاد مسکن همدان گفت: برای نوسازی مسکن روستایی 180 میلیون ریال وام پرداخت می شود اما نظام بانکی به پرداخت این میزان وام اکتفا نکند و همکاری بیشتری داشته باشد.
وی اضافه کرد: سهمیه نهاوند در بخش تسهیلات مسکن یکهزار و 21 فقره است که از این تعداد 812 فقره به نظام بانکی معرفی شده که 511 مورد آنها وام دریافت کرده اند.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه، 21 آبان ماه کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.
7525/2090
خبرنگار: وحید سیفی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*

نظر شما