شناسهٔ خبر: 23712912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود

R41366/P1494/S6,64/CT11

رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی گفت: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی قره شیخلو صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای مجمع اساتید قرآنی استان سمنان اظهار داشت: ارتقای سطح آموزه‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد است که در این مسیر طرح‌های خوبی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان دارالقرآن برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی برنامه‌ریزی کرده است اعلام کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به‌عنوان یک رویداد عظیم قرآنی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با تأکید بر اینکه این طرح برای سیزدهمین بار در کشور برگزار می‌شود تصریح کرد: در چند سال اخیر بالغ‌بر 200 هزار گواهینامه پایان دوره آموزش مربیان قرآنی در کشور صادرشده است و توسعه این آمار در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن به خردسالان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان دارالقرآن است افزود: تولید محتوای قرآنی و مذهبی و تربیت نیروی متخصص از ظرفیت قرآن آموزان خردسال از برنامه‌های دیگر این نهاد است.

قره شیخلو با اشاره به اینکه 15 هزار تشکل قرآنی در کشور فعالیت می‌کند خاطرنشان کرد: سازمان دارالقرآن درصدد سامان‌دهی تشکل‌های قرآنی دارای مجوز و ارتقای سطح کیفیت فعالیت‌ها این تشکل‌ها در راستای اثرگذاری است.

وی با تأکید بر اینکه محافل قرآنی نباید محدود به برخی ایام مناسبتی شود یادآور شد: باید از نیروهای فعال در عرصه قرآنی به بهترین نحو بهره‌گیری کرد و این امر می‌تواند زمینه‌ساز ترویج آموزه‌های دینی در بین مردم شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: قرآن برنامه زندگی انسان را با توجه به نیاز روز تبیین می‌کند و ما نیز باید آموزه‌های خود را با توجه به نیاز جامعه به‌روزرسانی کنیم.

انتهای پیام/ ع

نظر شما