شناسهٔ خبر: 23712760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار شیراز: باغ شهرهای فاقد مجوز تخریب می شوند

شیراز- ایرنا- فرماندار شیراز، باغ شهری های محدوده این شهرستان از جمله در محورهای زرقان، خرامه، بیدزرد و گویم را فاقد مجوز دانست و گفت: ما به عنوان نماینده حاکمیت، تخلفات باغ شهرها در حریم شهر شیراز را با جدیت رسیدگی می کنیم و نسبت به تخریب آنها اقدام خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حیدر عالیشوندی سه شنبه در جلسه کارشناسی شورای گفتگوی استان فارس افزود: متاسفانه زمین های کشاورزی محدوده شهرستان شیراز بدون هیچگونه مجوز به باغ شهر تغییر کاربردی پیدا کرده که اقدامی غیر قانونی است.
وی ادامه داد: این باغ شهرها با توسعه متوازن شهری هیچ همخوانی ندارند و در محدوده شهرستان شیراز نیز هیچگونه مجوز قانونی برای ایجاد این باغ شهر صادر نشده و به همین دلیل بر اساس قانون اجازه تخلف در این زمینه داده نمی شود و باغ شهرهای فاقد مجوز به سرعت تخریب می شوند.
او گفت: آن دسته از باغ شهرهای محدوده شهر شیراز که در طرح هادی روستایی قرار داشته باشند مجوز دارند و در غیر این صورت فاقد مجوز هستند و باید تخریب شوند.
عالیشوندی، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای برخی بنگاه های اقتصادی محدوده شهرستان شیراز از سوی این باغ شهرها افزود: در این محدوده ها برخی سرمایه گذاری ها و فعالیت های اقتصادی از جمله کشتارگاه ها و چربی گیری ایجاد شده که حریم آنها به وسیله باغ شهرها تصرف شده است.
عضو هیات نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی شیراز هم گفت: شورای گفت و گو ظرفیت قانونی در حوزه اقتصاد است که می کوشیم با بهره گیری از این فرصت، مشکلات بخش خصوصی را حل و فصل کنیم.
یلدا راهدار افزود: برخی از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی که امروز در حریم شهر شیراز قرار دارند دارای سابقه طولانی هستند اما امروز وضعیت سرمایه گذاری و شرایط اقتصادی آنها به مخاطره افتاده است.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876

انتهای پیام /*

نظر شما