شناسهٔ خبر: 23712117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش:

استقرار پایه دوازدهم اولویت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به استقرار نظام آموزشی 6-3-3 در کشور مهمترین اولویت آموزش و پرورش این استان استقرار پایه دوازدهم در مدارس است.

صاحب‌خبر -

هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود دانش آموزان رشته‌های هنرستان و کار و دانش به دوره پیش دانشگاهی استقرار پایه دوازدهم نیازمند برنامه ریزی جدی است.
وی بیان کرد: سال آینده با حذف دوره پیش‌ دانشگاهی الگوی مقاطع تحصیلی به‌طور کامل به 6-3- 3 مبدل و الگوی تحصیلی هنرستان نیز از 11 به 12 سال ارتقا می‌یابد.
زارع پور تصریح کرد: این انتقال نیازمند حجم زیادی تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی است.
وی گفت: امسال با حذف دوره پیش ‌دانشگاهی حدود هفت هزار دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد دوره متوسطه قدیم را به پایان می‌رسانند و در پایه دوازدهم نیز با حدود 9 هزار دانش‌ آموز مشغول به تحصیل می‌شوند.
زارع پور اظهار کرد: در این راستا جمعیت دانش‌ آموزی پایه دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد به نسبت پیش ‌دانشگاهی امسال، بیش از 22 درصد افزایش می‌یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش، در پایان سال تحصیلی نظام آموزشی استقرار کامل می‌یابد و دوره دوم متوسطه، سه ساله می‌شود.
زارع پور با اشاره به سختی‌های دوره متوسطه بیان کرد: برون داد آموزش و پرورش در این دوره تحصیلی است و نقاط ضعف و قوت آن در این دوره نمایان می‌شود.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در 2 هزار و 844 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: موسوی
7531/6110

انتهای پیام /*

نظر شما