شناسهٔ خبر: 23712028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار شیراز:

باغشهر در محدوده شهرستان شیراز مجوز ندارد

شیراز - فرماندار شیراز گفت: هیچ باغشهری در محدوده شهرستان شیراز مجوز ندارد و ما به عنوان نماینده حاکمیت، تخلفات باغ هرها در حریم شهر شیراز را با اولویت رسیدگی می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اتاق شیراز، حیدر عالیشوندی در جلسه کارشناسی شورای گفتگوی استان فارس با موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در محورر منتهی به جاده شیراز – جهرم و معضلات واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این محدوده که در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه زمین های کشاورزی در محدوده شهرستان شیراز بدون هیچ گونه مجوز به باغ شهر تغییر کاربردی پیدا کرده که یک کار غیر قانونی است.

وی افزود: این باغ شهرها همخوانی با توسعه متوازن شهری ندارند و در محدوده شهرستان شیراز مجوز قانونی برای ایجاد باغ شهر وجود ندارد لذا در این زمینه از قانون تخطی نمی کنیم و اجازه عدول از قانون را نمی دهیم.

عالیشوندی با بیان اینکه تخریب این باغ شهرها در سریعترین زمان در دستور کار است اظهارداشت: اگر باغ شهرها در محدوده شهر شیراز در طرح هادی روستایی قرار داشته باشند دارای مجوز هستند در غیر این صورت باید تخریب شوند.

فرماندار شیراز با اشاره به ایجاد مشکل این باغ شهرها برای برخی از بنگاه های اقتصادی در محدوده شهرستان شیراز اضافه کرد: سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی از جمله کشتارگاه ها و چربی گیری در این محدوده ها ایجاد شده که سرمایه گذاری و حرایم آنها توسط برخی از باغ شهرها تصرف شده که هدف ما کمک به ادامه فعالیت آنهاست.

وی ادامه داد: همچنین موضوع جایجایی و اختصاص مکان برای موضوع صنایع تبدیلی و چربی گیری کشتارگاه های مرغ و چربی گیری در حریم بید زرد تلاش می کنیم فضایی را در یکی از شهرک های صنعتی اختصاص دهیم.
عالیشوندی عنوان داشت: اگر هر چه سریع تر جلوی تخلف در این بخش گرفته نشود این رویه اشتباه گسترش می یابد و در دراز مدت برای شهرستان شیراز آسیب زا می شود.

وی تصریح کرد: بازرسی های ما در شهرستان شیراز به اندازه وسعت شهر نیست لذا از مردم تقاضا می کنیم مسایل و مشکلات و عدم رعایت ضوابط قانونی در بخش های مختلف را به ما اطلاع دهند.

عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی شیراز نیز گفت: شورای گفتگو ظرفیت قانونی در حوزه اقتصاد است که تلاش می کنیم با بهره گیری از این فرصت مشکلات بخش خصوصی را حل و فصل کنیم.

یلدا راهدار اضافه کرد: صدور مجوز و عدم استعلام های لازم از بخش های مختلف مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد می کند که نیاز است صدور مجوز با حساسیت بیشتری دنبال شود.

وی اظهارداشت: برخی از واحدهای تولید و بنگاه های اقتصادی که امروز در حریم شهر شیراز قرار دارد دارای سابق طولانی است اما در شرایط کنونی وضعیت سرمایه گذاری و اقتصادی آنها به مخاطره افتاده است.

نظر شما