شناسهٔ خبر: 23711794 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رونمایی از جدیدترین اثر مرتضی امیری اسفندقه

R1013197/P1013197/S4,35/CT1

آخرین اثر مرتضی امیری اسفندقه با حضور چهره‌های فرهنگی و شاعران روز شنبه، ۷ بهمن‌ماه، رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، «سیاه‌مست سایه تاک» مجموعه‌‌ای از قصاید مرتضی امیری اسفندقه، روز شنبه هفتم بهمن ماه ساعت 17، در فرهنگ‌سرای نیاوران و با حضور چهره‌های برجسته ادبیات فارسی رونمایی می‌شود.

علی معلم دامغانی، استاد بهاءالدین خرمشاهی، سیدعلی موسوی گرمارودی، بهرام پروین گنابادی و محمدکاظم کاظمی، این اثر را ضمن رونمایی، نقد و بررسی خواهند کرد.

«سیاه‌مست سایه تاک» مشتمل بر 100 قصیده یا به قول امیری اسفندقه «قصیده‌واره» است که هر کدام به یکی از آشنایان و دوستان و خویشان شاعر، غالباً از چهره‌های فرهنگی و هنری، تقدیم شده است.

در «سرسخنی» که اسفندقه با نثری خاص خویش نگاشته است، می‌خوانیم: «برخی از این قصیده‌واره‌ها، [...] تلخ و تند می‌نمایند که البته حاصل تلخی‌ها و تندی‌های روزگار و سوزگار و وقت سرایش است. می‌شد از این بخش‌ها چشم پوشید اما از آن‌جا که انگار آیینه‌ای، ولو زنگارگرفته، از بخشی از تاریخ سرایش بود، در نظر آمد.»

عنوان این مجموعه، برگرفته از این بیت بیدل دهلوی، شاعر بزرگ پارسی‌سرای سبک هندی، است: «نیامده‌ست شرابی به عرض شوخی رنگ/جهان هنوز سیه‌مست سایه تاک است». «سیاه‌مست سایه تاک» را انتشار شهرستان ادب، بهار امسال روانه بازار کتاب کرده بود.

بیشتر بخوانید: دچار سوء تفاوت شده‌ایم؛ پاپیون زدن بیشتر از شاعری برایمان آمد دارد

فرهنگ‌سرای نیاوران، در انتهای خیابان پاسداران، ضلع جنوبی میدان نیاوران (باهنر کنونی) واقع شده است و حضور در این رونمایی برای عموم علاقمندان ادبیات آزاد است.

انتهای پیام/

نظر شما