شناسهٔ خبر: 23711579 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ترامپ 10 درصد پایین تر از همه روسای جمهوری امریکا

موسسه نظرسنجی گالوپ اعلام کرد، میانگین محبوبیت دونالد ترامپ در اولین سال ریاست جمهوری‌اش دست‌کم ۱۰ درصد پایین‌تر از رکوردی است که پیش از او برای پایین‌ترین میانگین محبوبیت یک رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا در نخستین سال ریاست جمهوری ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / موسسه گالوپ گزارش داد میانگین محبوبیت ترامپ در اولین سال ریاست جمهوری‌اش ۳۸.۴ درصد بوده است.

در مقام مقایسه اما میانگین محبوبیت باراک اوباما، رئیس‌جمهور قبل از او در اولین سال ریاست جمهوری‌اش ۵۷.۲ درصد بوده است.

براساس آمارهای موسسه گالوپ تنها رئیس‌جمهور دیگر آمریکا که میانگین محبوبیتش در اولین سال ریاست جمهوری زیر ۵۰ درصد بوده بیل کلینتون بوده که این میانگین برای او ۴۹.۳ درصد بوده است.

براساس آمارها از ۱۰ نفری که در دوران بعد از جنگ جهانی دوم رئیس‌جمهور آمریکا شدند ۶ نفر میانگین محبوبیت دست‌کم ۶۰ درصد یا بالاتر در اولین سال ریاست جمهوری داشتند.

در عین حال میانگین محبوبیت ترامپ در اولین سال ریاست جمهوری در فهرست ۱۰ تایی بدترین میانگین محبوبیت‌های روسای جمهور تاریخ معاصر آمریکا از زمانی که موسسه گالوپ از سال ۱۹۴۵ اقدام به نظرسنجی کرده قرار گرفته است.

نظرسنجی این موسسه بر پایه نظرخواهی از ۱۷۵ هزار و ۷۱۰ بزرگسال آمریکایی در بازه زمانی ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۱ ژانویه ۲۰۱۸ انجام شده است که حاشیه خطای آن یک درصد برآورد شده است.

ترامپ در تمام مدت اولین سال ریاست جمهوری‌اش با مشکل محبوبیت بسیار پایین دست به گریبان بوده است.

او تاکنون از عمل به برخی وعده‌های انتخاباتی مهمش مثل لغو قانون بیمه بهداشت و درمان باراک اوباما و ایجاد دیوار در مرز با مکزیک ناتوان بوده است. / ایسنا

نظر شما