شناسهٔ خبر: 23711368 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کلانشهر اراک برای چهارمین روز متوالی ناسالم شد

R41371/P1357/S6,73/CT1

سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت هوای کلانشهر اراک برای چهارمین روز متوالی آلوده و برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

صاحب‌خبر -

رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک با بیان اینکه هوای امروز اراک در شرایط آلوده و ناسالم قرار دارد اظهار داشت: براساس اعلام سامانه کنترل کیفیت هوای کشور در حال حاضر شاخص کیفی هوای ساوه 114 و اراک 134 است که برای گروه‌های جمعیتی حساس در وضعیت هشدار و ناسالم است.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: شرایط ناسالم هوای اراک از عصر روز شنبه با ورود توده گرد و غبار از استان‌های هم‌جوار آغاز شد به طوری که میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به 48 میکروگرم بر مترمکعب رسید.

میرزایی بیان کرد: این شرایط ادامه داشته به طوری‌که میزان این ذرات در نخستین روز بهمن‌ماه به 69 میکروگرم بر مترمکعب رسید و این روند افزایش ذرات ادامه یافت به گونه‌ای که در ساعت 12 ظهر شاخص کیفیت به 156 و در ساعت 18 عصر به 169 رسید و هوای این کلانشهر برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم گزارش شد و این در حالی است که وضعیت هوا در شهرهای شازند و ساوه هم برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم اعلام شد.

وی ادامه داد: وضعیت آلودگی و میزان ذرات معلق در هوای اراک به 46 میکروگرم بر مترمکعب و شاخص کیفیت هوا به 151 رسید و صبح امروز با اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور پس از سه روز آلودگی کیفیت هوای اراک همچنان آلوده و ناسالم اعلام شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: وضعیت ناسالم هوای امروز اراک برای تمامی گروه‌ها به ویژه برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان‌بار و مشکل‌ساز است و افراد حتی‌المقدور از حضور در محیط‌های شهری و تردد در مناطق شلوغ خودداری کنند.

میرزایی خاطرنشان کرد: کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون 60 روز را با وضعیت هوای ناسالم پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/ح

نظر شما