شناسهٔ خبر: 23711356 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون پژوهشی دانشگاه مطرح کرد

تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و مدرن از امتیازات ویژه دانشگاه آزاد است

دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انبوه امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و مدرن از ویژگی‌های بارز و برجسته این دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر بیژن رنجبر در اولین جلسه کمیته راهبری اجرای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی استاندارد ایران که به منظور بررسی راهکارهای اجرایی تفاهم‌نامه و نحوه تدوین برنامه عملیاتی در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، به گستردگی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و حتی در شهرهای مرزی اشاره کرد و افزود: یکی از نقاط قوت این دانشگاه پراکندگی و گستردگی واحدهای دانشگاهی در اقصی نقاط کشور است.

وی، انبوه امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و مدرن را از ویژگی‌های بارز و برجسته دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: درصدد هستیم با بهره‌گیری از این پتاسیل همکاری‌های بسیار مؤثر و مناسبی را با سازمان ملی استاندارد ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مجموع واحدهای دانشگاهی خود دارای 300 دفتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است، خاطرنشان کرد: این باشگاه نخبگان دانشگاهی و غیردانشگاهی را در سراسر کشور شناسایی و جذب می‌کند و ضمن ارائه تسهیلات به آنان از خدماتشان بهره‌مند خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: 160 محصول از 1100 محصول تولیدی توسط مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال ارائه شد که به معنای واقعی یک نمایشگاه فن بازار بود.

دکتر رنجبر با تأکید بر اینکه بر اساس چشم انداز، دانشگاه آزاد اسلامی باید در افق 1404 انتخاب اول علاقه‌مندان به تحصیلات دانشگاهی باشد، گفت: این هدف بسیار نزدیک و دست یافتنی است، چرا که دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت با دانشگاه‌های دولتی و خصوصی دیگر از خیلی جهات دارای مزیت نسبی است.

در ادامه این جلسه در خصوص ساختار کمیته راهبری و کمیته‌های تخصصی مشترک بحث و تبادل نظر شد که در نهایت چهار کمیته «همکاری‌های حوزه استاندارد سازی و ترویج»، «همکاری‌های آموزشی و تأیید صلاحیت اشخاص حقیقی»، «همکاری‌های فنی و آزمایشگاهی» و «همکاری‌های حوزه دانش‌بنیان و امور ویژه» تصویب شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش به امضای دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مهندس پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور اشتغال‌زایی نخبگان و جوانان، کارآفرینی، گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، تسهیل و تسریع در استانداردسازی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیل در تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور تدوین استانداردهای ملی و بین‌المللی، ارائه آموزش‌های کاربردی، تجمیع توانایی‌های نیروی انسانی و ظرفیتهای متقابل فنی و آزمایشگاهی به امضای طرفین رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما