شناسهٔ خبر: 23711182 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

مانور قدرت کره شمالی همزمان با المپیک

رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند که پیونگ‌یانگ یک روز پیش از شروع بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌ جنوبی، قرار است هشتم فوریه سال جاری میلادی تاسیس ارتش خود را جشن بگیرد.

صاحب‌خبر -
رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند که پیونگ‌یانگ یک روز پیش از شروع بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌ جنوبی، قرار است هشتم فوریه سال جاری میلادی تاسیس ارتش خود را جشن بگیرد.

به گزارش اعتدال، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس گزارش‌های خبری و مقام‌های کره شمالی، پیونگ‌یانگ برای نشان دادن قدرت خود پیش از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در کره‌ جنوبی که از ۹ فوریه آغاز می‌شود، احتمالا خودش را برای یک رژه نظامی آماده می‌کند.

در سال‌های اخیر، پیونگ یانگ ۲۵ آوریل را زمان تاسیس ارتش خود اعلام کرده است و این روزی است که کیم ایل سونگ، موسس کره شمالی نیروهای چریکی ضد ژاپنی را در ۱۹۳۲ تشکیل داد. اما حالا کره شمالی قصد دارد تا ۸ فوریه را که رهبر فقید این کشور ارتش خلق کره را در ۱۹۴۸ شکل داد، جشن بگیرد.

تا ۱۹۷۸ سالگرد تاسیس ارتش خلق کره در تاریخ فوریه برگزار می‌شد و این تغییر رویه در برگزاری مراسم، این توجیه را برای پیونگ‌یانگ فراهم می‌کند تا بتواند در ماه آتی میلادی و پیش از بازی‌های المپیک زمستانی این رژه را برگزار کند.

تصاویر ماهواره‌ای سربازان و خودروهای نظامی را نشان می‌دهد که در فرودگاهی در نزدیکی پیونگ یانگ برای آماده شدن به منظور برگزاری این رژه نظامی تمرین می‌کنند.

یکی از مقام‌های دولت سئول نیز به خبرگزاری یونهاپ گفته است که کره شمالی در حال افزایش تعداد سربازان خود برای حضور در این رژه است.

وی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: ۱۳ هزار سرباز و ۲۰۰ خودرو در این فرودگاه حضور دارند.

خبرگزاری کره شمالی نیز در گزارشی اعلام کرد: ۲۵ آوریل به عنوان روز سالگرد تاسیس ارتش انقلابی خلق کره همچنان پابرجاست. دولت و سایر مقام‌های کره شمالی اقداماتی را برای برگزاری سالگرد ۸ فوریه که یک تاریخ مهم است، انجام خواهند داد.

به گزارش ایسنا، دیپلمات‌ها در پیونگ‌یانگ اعلام کردند، این کشور اخیرا دعوت‌نامه‌هایی را برای برخی مقام‌های دفاعی خارجی به منظور شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد یادبود ارتش خلق کره برای تاریخ هشتم فوریه فرستاده است.

نظر شما