شناسهٔ خبر: 23709608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ترکیه اولین قربانی را داد

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که یک سرباز ارتش ترکیه در جریان عملیات عفرین در پی درگیری با معارضان کُرد سوری کشته شده است.

صاحب‌خبر -

در جریان عملیات عفرین موسوم به شاخه زیتون، یک سرباز ارتش ترکیه در پی درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) در جنوب شرقی روستای گل بابا از استان کیلیس کشته شد.
به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده و بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت دارند.
ارتش ترکیه به حملات خود در روز گذشته شدت بخشید و توانست کنترل یک کوه استراتژیک به نام برصایا در حومه عفرین را به دست بگیرد.
بنا بر اعلام خبرگزاری آناتولی، در پی حمله خمپاره ای روز دوشنبه نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د به منطقه کریک خان شهر حاتای، یک شهروند ترک کشته و 2 نفر بشدت زخمی شده اند.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

52310

برچسب‌ها:

نظر شما