شناسهٔ خبر: 23709257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سرلشکر ایزدی:

جنگ‌های نوین مبتنی بر «فناوری‌های نوین» و «فضای سایبر» است

سرلشکر ایزدی گفت: امروز با جنگ‌های پست‌مدرن هویتی مواجه هستیم که از فناوری‌های نوین و فضای سایبر برای پیشبرد این جنگ‌ها بهره‌ می‌برند.

صاحب‌خبر -

جنگ‌های آینده مبتنی بر فناوری‌های نوین و فضای سایبر استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «مصطفی ایزدی» در همایش «پدافند جنگ نوین» که صبح امروز (سه‌شنبه 3 بهمن) در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: مجامع علمی و دانشگاهی و مجامعی که به آینده‌پژوهی می‌پردازند، باید توجه جدی به جنگ علمی نوین داشته باشند و این یک ضرورت است.

وی ادامه داد: دشمن جنگی را آغاز کرده است که مشابه با جنگ‌های گذشته نیست و امید دارد که در این جنگ پیروز شود.

سرلشکر ایزدی خاطرنشان کرد: امروز با جنگ‌های پست مدرن هویتی مواجه هستیم که از فناوری‌های نوین و فضای سایبر برای پیشبرد این جنگ‌ها بهره‌ می‌برند. در جریان اغتشاشات اخیری که در برخی از شهرهای کشورمان صورت گرفت، دشمنان برای هدایت ناآرامی‌ها از فناوری‌های نوین و فضای سایبر استفاده کردند. این روندی است که در آینده نیز ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: البته جنگ‌های آینده، ترکیبی خواهد بود و دشمن تلاش می‌کند تا بر فکر و ذهن جامعه اثر بگذارد و این جنگ‌ها، ترکیبی از جنگ نرم و سخت است. جنگ‌های آینده چند وجهی و چند بعدی هستند که در آن‌ها فناوری، اطلاعات، زمان و شیوه جنگیدن تاثیر دارد.

معاون سابق ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه با بیان اینکه نمی‌توانیم با فناوری‌های نوین به صورت انتزاعی برخورد کنیم، گفت: در حوزه فناوری‌های نوین باید فعال و برتر باشیم؛ بر این اساس مجامع علمی، دانشگاهی و مجامعی که نگاهی به آینده دارند، می‌بایست توجهی هم به جنگ‌های نوین داشته باشند.

وی تصریح کرد: به واسطه شرایطی که درگیر آن هستیم و با توجه به جمیع موضوعات، باید پرداختن به موضوع استفاده از علم و فناوری‌های نوین در نیرو‌های مسلح موضوعیت تام داشته باشد؛ به عبارت دیگر سلاح تا تولید شود و در صحنه عمل مورد استفاده قرار گیرد، بعضا فناوری‌های آن قدیمی می‌شود؛ اما در فناوری‌های نوین از تولید تا بکارگیری زمان بسیار کمی سپری می‌شود.

سرلشکر ایزدی با اشاره به اینکه باید فضایی ایجاد کنیم تا مطابق با شرایط روز به آنچه می‌خواهیم دست یابیم، اظهار داشت: در دانشگاه جامع امام حسین (ع) باید به سمت زیست‌بوم دفاع همه‌جانبه پیش برویم و در فضای سه‌بُعدی علوم اجتماعی، طبیعی و رایانه وارد شویم و در این فضای سه بعدی فضای تهدیدات نوین مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در عرصه جنگ‌های نوین با توجه به ظرفیت‌های عالی که مردم و مسئولان نظام دارند، باید با نگاه پیش کنشگرانه پیش برویم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما