شناسهٔ خبر: 23708093 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بروجرد:

امام جمعه بروجرد: اجرای عدالت اجتماعی در جامعه از اهداف انقلاب است

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: استقرار و اجرای عدالت اجتماعی در جامعه به خصوص در میان اقشارآسیب پذیر جامعه یکی از اهداف مهم اسلام، انقلاب و نظام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روزسه شنبه در دیدارمدیرکل، معاونان و روسای ادارات بهزیستی لرستان دردفترامام جمعه بروجرد اظهارکرد: حضرت زینب کبری(س) حماسه و قیام کربلا را که برای اجرای عدالت و مبارزه با ظلم برپا شده بود را به زیباترین شکل ممکن بیان کرد.
وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) بانوی بزگواری که فصاحت و بلاغت علوی و شجاعت و وقارش حسینی بود، افزود: پرستاران امروزمفتخرند که سالروز ولادت قافله سالارکربلا به نام روز پرستار نامگذاری شده است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه بهزیستی خدمات خوبی به قشرآسیب پذیرومعلولان ارائه می دهد، اضافه کرد: کارپرسنل بهزیستی بسیارسخت و زیان آور است زیرا آنها ازنظرروحی و روانی اسیب های بسیاری می بینند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی ادامه داد: اگردرحوزه پیشگیری خوب عمل شود درآینده نیازبه صرف هزینه های گزاف برای درمان نیست.
وی افزود: درشهرستان بروجرد زمینه کار برای مشارکت شهروندان وجود دارد مردم خیراین شهرستان ازمراکزتحت پوشش بهزیستی حمایت مالی و معنوی می کنند.
وی تاکید کرد: مردم حاضر به حمایت هستند ولی باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی توجه مردم را به سازمان های حمایتی بهزیستی جلب کنیم.
مدیر کل بهزیستی لرستان دراین دیدارگفت: در۶ ماهه اول امسال ۱۲ دفتر بهزیستی لرستان مقام اول را کسب کردند.
اسدالله حیدری بیان کرد: برای ارتقا سطح رضایتمندی مددکاران تیم های بازرسی‌ نامحسوس نوع ارتباطات و نوع برخورد پرسنل با ارباب رجوع بررسی می کنند تا رضایتمندی عمومی ایجاد شود و به اهداف عالیه سازمان برسیم.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ مرکزدولتی وغیردولتی تحت نظارت بهزیستی دربروجرد وجود دارد، اظهارکرد: دربرنامه های آینده مراکزبهزیستی به بخش خصوصی واگذار می شوند و این سازمان به یک عنوان یک ناظرقوی عمل خواهد کرد.
مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: دومین مرکز کنترل اوتیسم در بروجرد به زودی افتتاح خواهد شد.
حیدری ادامه داد: غربالگری شنوایی و بینایی در شهرستان بروجرد به صورت ۱۰۰ درصد پایش شده است و پنج تیم مشاوره ژنیتیک وخانواده راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی را بررسی می کند.
وی تاکید کرد: با توجه به نیازشهرستان مراکز حمایت از کودکان کار و ساماندهی کودکان خیابانی دربروجرد ایجاد می شود.
مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: سهم بروجرد ازایجاد اشتغال دراستان 45 میلیارد ریال بود که ۷۸ درصد آن محقق شده است.
حیدری گفت:۷۰۰ واحد مسکونی جهت مددجویان بهزیستی بروجرد تاکنون تحویل شده و ۵۰۰ واحد دیگر نیزدرحال ساخت هستند.
وی افزود: بروجرد با ۱۲/۸ درصد جمعیت سالمندی پیرترین شهرلرستان است که براین اساس باید به سالمند شدن جمعیت ومناسب سازی فضای شهری برای این قشر از جامعه توجه ویژه ای شود.
مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: موسسه فرزانگان برای حمایت از سالمندان در بروجرد احداث می شود.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

انتهای پیام /*

نظر شما