شناسهٔ خبر: 23707372 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

واکنش رئیس جمهور به گزارش دیده بان درباره مردم سنگان: نسبت به مردمی که خسارت دیده اند اقدامات جبرانی انجام شود

احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در گزارش 25 دی ماه خود گفته بود گزارشی از وضعیت مردم سنگان به رئیس جمهور ارائه داده است. در واکنش به این موضوع محمود واعظی، رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه ای از قول روحانی عنوان کرده که خسارت مردم برطرف و گازکشی برای مردم سنگان انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف،‌ چند ماه قبل احمد توکلی از چهار پارچه آبادی شمال غرب تهران نوشت و اینکه احداث بزرگراه تهران شمال زندگی را بر مردم سنگان بسیار سخت کرده است. در پی این اتفاق رئیس جمهور دستور داده که نسبت به مردم خسارت دیده اقدامات جبرانی لازم انجام شود و گازرسانی صورت گیرد. در این نامه که به امضای محمود واعظی رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری می باشد آمده است: 

«جناب آقای جهانگیری

معاون اول محترم رئیس جمهور

 سلام علیکم

نامه شماره 9869/3/الف مورخ 25/10/1396 جناب آقای دکتر توکلی رئیس محترم هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با موضوع درخواست« جبران خسارت به اهالی سنگان و آبادی های شمال غرب تهران که در اثر احداث بزگراه تهران شمال دچار خسارت شده اند» که تصویر آن به پیوست ارسال می شود، به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید، پی نوشت فرمودند:

« نسبت به مردمی که خسارت دیده اند، اقدامات جبرانی از جمله لوله کشی گاز انجام شود».

 

به گزارش الف، احمد توکلی نماینده سابق ادوار مجلس و رئیس سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، 23 مهرماه با انتشار یادداشتی در کانال شخصی خود در مورد بررسی مشکلات مردم سنگان (در حوالی تهران) ناشی از عملیات راه سازی، نسبت به عدم رعایت عدالت در گازرسانی به این روستا اعتراض کرده و نسبت به گازکشی به ویلای یکی از مسئولان انتقاد کرد.

احمد توکلی 25 دی ماه در یادداشت دوم با اشاره به پیگیری های جدید خود در یادداشتی با عنوان« اگر برای شنیدن حرف حساب مردم گوشی نباشد و خودشان بخواهند ظلم را از خود دفع کنند، قابل ملامت‌اند؟ » درباره مشکلات مردم سنگان نوشته بود: درختان گیلاس باغ‌های آنان به واسطه غبار شدید ناشی از عملیات راه‌سازی از ثمردهی افتاده، صدای انفجارهای پی‌درپی و گردوغبار زنان رشید منطقه را دائماً به شستشو و رفت‌وروب کشانده، انفجارها همچنین، دیوارهای خانه‌های نزدیک‌تر به راه احداثی ترک برداشته است. مردم وفادار به اسلام و ایران این منطقه که در جنگ تحمیلی 43 شهید داده‌اند، به هر کجا رفته‌اند حرفشان شنیده نشده است. برخی از اهالی به دیده‌بان شفافیت و عدالت مراجعه کردند.

توکلی در ادامه آورده بود: هدف دیده‌بان شفافیت و عدالت از پیگیری ماجرای سنگان، علاوه بر رفع ظلم از مردم غیور این روستاها، ارائه یک نمونه است که متاسفانه یکی نیست؛ بلکه نمونه است و مصادیق بسیاری دارد. دولت در قبال همه این نوع خسارت‌ها مسئولیت مدنی دارد و موظف است خسارت‌هایی را که وارد می‌کند، جبران نماید.

در نهایت نیز رئیس دیده بان شفافیت و عدالت نوشته بود: من این موضوع را جداگانه به رئیس‌جمهور نیز اطلاع داده‌ام. برای جبران بخشی از خواسته‌های به‌حق این مردم خوب و با معرفت؛ دولت باید سریعاً به صورت‌جلسه‌ای که به امضای دادستان منطقه و شورای آن روستاها رسیده است، عمل کند. دیده‌بان شفافیت و عدالت وظیفه خود می‌داند اوضاع را رصد کند و نتیجه را به اطلاع دولت محترم و مردم شریف برساند. 

برچسب‌ها:

نظر شما