شناسهٔ خبر: 23706371 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راهپیمایی اعتراضی مردم هائیتی علیه اظهارات توهین‌آمیز ترامپ

حدود دو هزار تن از مردم هائیتی با تظاهرات در خیابان‌های پایتخت به اظهارات توهین آمیز دونالد ترامپ در توصیف مهاجران این کشور اعتراض کردند. ترامپ مهاجران هائیتی و کشورهای آفریقایی را به "چاه مستراح" توصیف کرده بود؛ اظهاراتی که محکومیت شدیدی را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا استفاده از این عبارت را در خصوص هائیتی و کشورهای آفریقایی طی نشستی در خصوص مساله مهاجرت، تکذیب کرد اما سایرین از جمله ریچارد دوربین، سناتور دموکرات که در این نشست حضور داشت، اظهارات توهین آمیز از سوی ترامپ را تایید کرد.

این اظهارات، تظاهرات گسترده و انتقاد شدید جهانی را علیه دونالد ترامپ در پی داشت وهمچنین معترضان هائیتی را در نخستین تظاهرات بزرگ این کشور به خیابان‌ها کشاند.

یکی از تظاهرکنندگان اظهار کرد: ترامپ یک "نژادپرست مبتذل" است و یک نژادپرست فردی با ذهنی بی‌مایه است. ما از مردم آمریکا که می‌دانیم رفتار ترامپ در کاخ سفید را چگونه رد می‌کنند، خشمگین نیستیم.

معترضان در این تظاهرات پوسترهایی را با کاریکاتورهای ترامپ در دست داشتند.

پس از بالا گرفتن جنجال‌ درباره این اظهارات رئیس جمهور آمریکا، ترامپ اظهارات خود را تکذیب کرد.

حاضران برجسته در این تظاهرات، گروه‌های اپوزیسیون منتقد "جوونل مویس"، رییس جمهور این کشور بودند که وی را به دلیل عدم تلاش کافی برای محکوم کردن ترامپ بر سر اظهاراتش در خصوص هائیتی متهم می‌کنند. طی تظاهرات صورت گرفته، مویس نیز هدف انتقاد معترضان قرار گرفت.

یکی از حامیان حزب اپوزیسیون "پیتی دسالین" اظهار کرد: مویس باید کناره‌گیری کند زیرا یکی از دلایلی که ترامپ فکر می‌کند می‌تواند به کشور توهین کند، رفتار او است.

به گفته مقامات پلیس، قرار بود این تظاهرات با بیانیه‌ای از جانب ترتیب‌دهندگان آن در مقابل سفارت آمریکا پایان یابد اما معترضان از حضور در این مکان منع شدند تا از بروز درگیری‌های احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام

نظر شما