شناسهٔ خبر: 23705962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسوايي رژيم صهيونيستي در اخراج نمايندگان عرب از کنست

اخراج نمایندگان عرب از کنست، پاره کردن تصاویر قدس اشغالی و کف زدن مايک پنس و نمایندگان صهیونیست کنست، دموکراسی دروغین رژیم صهیونیستی را رسوا کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صدا و سيما، اخراج نمایندگان عرب از کنست، پاره کردن تصاویر قدس اشغالی و کف زدن معاون رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان صهیونیست کنست، دموکراسی دروغین رژیم صهیونیستی را رسوا کرد.
پایگاه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: بدون شک مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به سالن کنست برای ایراد سخنانی که طی آن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را تاریخی دانست و بر گشودن سفارت آمریکا در مقر جدید آن، پیش از پایان سال آینده تاکید کرد، درخشان‌ترین نوع نژادپرستی و سرکوبگری‌های اسرائیل را شاهد بود.
به محض ورود پنس به سالن، ۱۳ نماینده عربی به نشانه اعتراض ایستادند و تصویر قدس و قبه الصخره را در دست گرفتند که جمله‌ای با مضمون قدس پایتخت فلسطین است، روی آن نوشته شده بود. پس از آن، نیرو‌های امنیتی بر سر آن‌ها ریختند و با پاره کردن تصاویر، آن‌ها را از سالن بیرون کردند و نمایندگان «دموکرات» اسرائیلی برای این کار نیرو‌های امنیتی کف زدند.
نمایندگان منتخبِ حدود یک میلیون و نیم شهروند عربی، به این شیوه سرکوبگرانه از پارلمان بیرون رانده می‌شوند، در حالی که مهمان آمریکایی این کار را تاییدی بر دموکراسی اسرائیل اشغالگر می‌داند. آیا نیرنگی بیش از این وجود دارد و بیش از این، می‌توان به دموکراسی و آزادی بیان اهانت کرد؟
این نمایندگان عرب که به ندای وجدان خود گوش دادند و از خواسته‌های ملت خود برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس اشغالی، پشتیبانی کردند، شجاعت بسیار زیادی داشتند و با روشی متمدنانه و دموکراتیک، در مقابله با اشغالگر قاتل و غاصبی که از حمایت کشور مدعی رهبری جهان آزاد برخوردار است، با حمایت از ملت فلسطین، دیدگاه خود و آن‌ها را مطرح کردند.
این ملت که با ورود معاون رئیس جمهور آمریکا به خاک خود در رام الله مخالفت کردند و در برابر تصمیم یهودی سازی شهر مقدس قدس و انتقال سفارت آمریکا به آن، انتفاضه به راه انداختند، احساسات امت عربی و اسلامی را مطرح کردند و با شهادت، زخمی شدن و اسارت در زندان‌های رژیم اشغالگر، نشان دادند که هرگز تسلیم نخواهند شد و تا آزادسازی کامل خاک اشغالی آن، با هر راهی که شده، به مقاومت ادامه خواهند داد.
احمد الطیبی، عایده توما و جمال زحالقه کار درستی انجام دادند که تاکید کردند ورود مایک پنس به طور قطع ممنوع است و ملت فلسطین نژادپرستان را نمی‌پذیرد و دروغین بودن دموکراسی اسرائیل را به جهان نشان دادند، زیرا آن‌ها برای بیرون راندن چند تن از اعضای پارلمان که با اعتراض مسالمت آمیز و قانونی، از ساده‌ترین حقوق خود استفاده کردند، کف زدند و از این کار حمایت کردند.
درود بر این نمایندگان شجاع که به هیچ وجه ملت و آرمان خود را رها نکردند و در برابر پارلمان رژیم ظالم و مهمان آن که نماینده کشوری جنایتکار است، سخن حق را مطرح کردند.

نظر شما