شناسهٔ خبر: 23704310 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

خبرگزاری میزان- برنامه ۲ بهمن نود با محوریت بررسی هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۲۲:۴۲ دوشنبه روی آنتن شبکه سه رفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره حضور ستاره‌های تیم ملی در لیگ‌های حوزه خلیج فارس پخش شد.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

کلیپ خلاصه‌ای از آنچه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر است:

سفر به قلعه فراموش شده عقاب ها، تالش

بهترین بازیکنان پا یه سن گذاشته فوتبال ایران، به بهانه درخشش این هفته پیرمردهای لیگ

تبعیض در اهواز، بازی لیگ برتر لغو شد اما زنان و نونهالان در شرایط سخت بازی کردند

خلاصه بازی نفت تهران 4-1 سیاه جامگان
نکته ها:
• اولین پیروزی نفت برابر سیاه جامگان
• سیاه جامگان برای اولین بار در لیگ برتر در یک بازی ۴ گل خورد

خلاصه بازی تراکتورسازی 1-2 سایپا
نکته ها:
• پیروزی سایپا بر تراکتورسازی پس از ۱۵ بازی
• ایرانپوریان ۶ گل زده ، گلزن ترین مدافع لیگ
• تراکتورسازی در ۴ تقابل گذشته برابر سایپا گل نخورده بود
• دایی در ۳ مصاف گذشته با تراکتورسازی در لیگ شکست خورده بود
• ایران‌پوریان پس از گل کردن ۱۷ پنالتی در لیگ ، پنالتی خراب کرد

شرح تصویر: محمد ایران پوریان بعد از به ثمر رساندن ۱۷ پنالتی، بالاخره ضربه اش را از دست داد.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

شرح تصویر: مهدی ترابی بهترین گلزن نیم فصل دوم بوده است.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس
خلاصه بازی پدیده 0-0 استقلال
نکته ها:
• استقلال ۱۰ سال بدون شکست در مشهد
• استقلال ۶ تساوی بدون گل رکورددار لیگ
• ۱۴ بازی نیمکت نشینی طولانی ترین غیبت رحمتی در لیگ برتر
• اولین کلین شیت رحمتی در مشهد برابر پدیده
• استقلال ۱۰ بازی بی شکست
• پدیده بدون برد برابر استقلال در مشهد
• استقلال بدون گل خورده در ۵ بازی اخیر خارج خانه

شرح تصویر: استقلال تیم رویایی حریفان در خارج از خانه بوده و چهار بازی از پنج بازی آخر خود را بدون گل مساوی کرده است.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس


مسعود مرادی کارشناس این هفته به برنامه آمد و داوری مسابقه تراکتورسازی - سایپا بررسی شد: پنالتی تراکتورسازی درست بود و مدافع سایپا به درستی کارت زرد گرفت چون یک مدافع دیگر کنارش بود. پنالتی سایپا درست بود و مدافع دستش را باز کرد و توپ به آن برخورد کرد. سرنگونی مهاجم تراکتورسازی در محوطه جریمه خطا نبود و هنگام بلند شدن این بازیکن مدافعان سایپا برای زدن توپ پریدند و خطایی نکردند.

داوری مسابقه پدیده - استقلال: قبل از رسیدن توپ به خلعتبری در شرایط تک به تک، محمد قاضی در آفساید قرار داشت و به خاطر دخالت او بازی باید متوقف می شد. ضربه بازیکن پدیده به سینه فرشید اسماعیلی باید با کارت زرد جریمه می شد و نیازی به کارت قرمز نبود. سرنگونی بهنام برزای در محوطه جریمه خطا نبود، خود برزای پایش را ستون کرد و مدافع پدیده برای کنترل توپ رفت و پنالتی رخ نداد. پنالتی استقلال اشتباه بود و دست مدافع پدیده پشت پای نورافکن بود و مچ پای خود بازیکن استقلال پیچید و کشیدن رخ نداد و خطایی نبود. پنالتی که اعلام شد باید تکرار می شد و مدافعان پدیده زودتر وارد محوطه جریمه شدند.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

گزارشی از تیم خاطره انگیز چوکای تالش و ورزشگاه خانگی این تیم با لقب قلعه عقاب ها پخش شده و مصاحبه هایی به همین بهانه با بهمن صالح‌نیا سرمربی، مسعود باقری، عباس محمدی، مزجینی، ایمان امین و رحمت فیضی‌مقدم، بازیکنان سابق این تیم و همچنین اصغر رسول زاده سرمربی فعلی و بازیکن پیشین چوکا پخش شد.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

درخشش بازیکنان پا به سن گذاشته در لیگ برتر در هفته های اخیر بهانه آیتم بعدی بود که رکوردداران بازی در لیگ و تیم ملی با سن بالا مرور شد.

پاینده مدیر رسانه ای تراکتورسازی روی خط آمد و درباره برکناری یحیی گل محمدی و امضای قرارداد با ارطغرل ساغلام سرمربی جدید و ترکیه ای این تیم صحبت کرد.

ارتباط تصویری با مهدی طارمی بازیکن جدید تیم الغرافه قطر برقرار شد و مصاحبه با او درباره ماجراهای عجیب و غریبش در پرسپولیس انجام شد.

طارمی در بخشی از صحبت هایش گفت: من با هماهنگی باشگاه پرسپولیس از ترکیه به ایران برگشتم و مدیران باشگاه پرسپولیس و وکیلم گفتند هیچ مشکلی به وجود نمی آید و به ایران بیا و با پرسپولیس قرارداد امضا کن. من همان جا در ترکیه در تاریخ ۲۸ تیرماه با پرسپولیس قرارداد امضا کردم اما وقتی به ایران آمدم همراه با باشگاه پرسپولیس یک دروغ را گفتیم و قراردادی با تاریخ ۳۰ خرداد به من دادند که امضا کنم و به همین خاطر فیفا باشگاه پرسپولیس را به خاطر عدم صداقت محروم کرد. از همان ابتدا مکاتبات و دفاعیات من و باشگاه با فیفا جداگانه بود. فیفا من را به دلیل بستن دو قرارداد ۴ ماه محروم کرد اما باشگاه پرسپولیس را به خاطر اینکه در دفاعیاتش صداقت نداشت و تاریخ قرارداد را واقعی اعلام نکرده بود دو پنجره نقل و انتقالات محروم کرد. من اشتباهم را قبول کردم که به ترکیه رفتم و قرارداد بستم اما قاعدتا من فقط از مسائل فنی اطلاعات داشتم و مسائل قانونی مربوط به باشگاه بود و باشگاه هم باید قبول کند یک سری اشتباهات داشته و اگر می‌دانست محروم می‌شود چرا من را هوایی کرد که به ایران برگردم، من هم جوان بودم و این مسئله را قبول کردم.

وی در ادامه گفت: قراردادی که بعد از بازگشت به پرسپولیس با من بستند با توافقی که قبل از رفتن داشتم خیلی تفاوت داشت و مبلغ آن کمتر شده بود. آپشن هایی در قرارداد گذاشتند مبنی بر اینکه اگر قهرمان جام حذفی نشدیم ۱۰ درصد از قرارداد کم می شود و اگر قهرمان لیگ نشدیم ۱۰ درصد دیگر کم می شود اما اگر عملکردت خوب باشد نیم فصل قراردادت را حل می کنیم.

طارمی درباره جمله معروفش دباره اینکه حتما خیریتی داشت که محروم شده گفت: وقتی حکم محرومیت من آمد شوکه شدم و به آقای طاهری و وکیلم گفتم مگر نگفتید هیچ مشکلی پیش نمی آید و همه چیر حل شده پس چرا محروم شدم. من در اتاق خودم بودم و به قدری ناراحت بودم نمی خواستم تمرین کنم اما آقای ترکاشوند و خمارلو سراغ من آمدند و گفتند بیا به بازیکنان روحیه بده و تیم شوکه شده است و بیا به مردم روحیه بده. من را جلوی دوربین بردند و اصلا متوجه نبودم چه چیزی می گویم و پندار خمارلو گفت حتما خیریتی در این محرومیت بوده و این حرف را در دهان من گذاشتند و من که اصلا نمی دانستم چه چیزی می گویم گفتم بله خیریتی در این اتفاق بوده.

طارمی درباره افشاگری معروف هدایتی و پولی که گفته برای کسب رضایتنامه به طارمی داده اما آن را برای خودش برداشته گفت: قبل از رفتن من به ترکیه آقای هدایتی تماس گرفت و گفت بیا با هم صحبت کنیم. ایشان جلوی خداداد عزیزی، مهدی هاشمی نسب و آقای طباطبایی گفت من ۲ میلیارد تومان به جز قراردادت با باشگاه پرسپولس به تو می دهم که امسال در تیم بمانی و قهرمان شویم. من هم گفتم می خواهم به اروپا بروم و اگر در ایران ماندم حتما در پرسپولیس هستم و مشکلی نیست. وقتی می خواستم از ترکیه برگردم با هدایتی تماس گرفتم و گفتم هنوز سر قولت هستی که گفت بله و من هم وقتی برگشتم مانند بسیاری دیگر از بازیکنان از جمله سیدجلال حسینی، وحید امیری و... مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از آقای هدایتی گرفتم و ایشان چون من را دوست داشت و به عشق پرسپولیس این پول را به خودم داد که هیچ ربطی هم به باشگاه نداشت و برای رضایتنامه هم نبود. اگر قرار بود این پول به خاطر رضایتنامه پرداخت شود چرا به سیدجلال و بقیه بازیکنان هم چنین مبالغی داده شد؟

وی درباره فایل صوتی که از او منتشر شده و در آن خطاب به هدایتی می گوید ۵۰۰ میلیون تومان برای رضایتنامه اش خرج کرده و باید هدایتی برای پرداخت آن کمک کند گفت: ایجنت ترکیه ای به من گفت می توانم با ۵۰۰ - ۶۰۰ میلیون از ریزه اسپور رضایتنامه را بگیرم و من همین را به آقای هدایتی گفتم اما وقتی با سرمربی باشگاه صحبت کردم گفت باید ۳ میلیون دلار برای رضایتنامه پرداخت کنی که من گفتم چنین پولی نمی دهم و به ایران برگشتم. وقتی به ایران آمدم به آقای هدایتی گفتم آنها حدود ۱۰ میلیارد تومان برای رضایتنامه می خواستند و من آن ۵۰۰ میلیون را برای رضایتنامه هزینه نکردم. به ایشان گفتم هنوز سر قولت هستی که گفت بله برو با پرسپولیس توافق کن هرچقدر از آنها گرفتی من همان قدر پول به تو می دهم و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون برای همین با علاقه خودش به من داد.

طارمی درباره اینکه چرا نیم فصل به اروپا نرفت و حالا که به اروپا نرفت چرا به قطر رفت و چون در محرومیت پرسپولیس مقصر بود در این تیم نماند گفت: من اصلا نمی خواستم از تیم بروم اما از یک جای غیرورزشی به وکیل من گفته بودند که طارمی نباید نیم فصل دوم در پرسپولیس بماند و اگر بماند بازی نمی کند و خراب می شود و برایت بد می شود و نباید در پرسپولیس بمانی. من هم در سال جام جهانی ترسیدم و تصمیم گرفتم بروم. همین آقایان که از باشگاه علیه من مصاحبه می کنند هر روز سر تمرین می آمدند و می گفتند چرا تیم جدیدت را معرفی نمی کنی و نمی روی؟ آقایان از مسئولان باشگاه بودند ولی اسمشان را نمی آورم اگر خودشان مرد باشند حرف بزنند و بگویند دروغ نمی گویم. من نمی خواستم از پرسپولیس بروم و تصمیم داشتم بعد از جام جهانی به اروپا بروم. زمانی خواستم بروم که گفتند نیم فصل دوم نباید در پرسپولیس بمانی و باید بروی. من چند پیشنهاد از روسیه، بلژیک، لهستان و کرواسی داشتم اما تحقیق کردم در صورتی که به اروپا می رفتم پول زیادی برای رضایتنامه به باشگاه پرسپولیس نمی رسید و به همین خاطر به قطر آمدم چون پول بیشتری برای رضایتنامه به باشگاه پرسپولیس می رسید. ۵۰۰ هزار دلار باشگاه الغرافه برای رضایتنامه من داده که مسئولان باشگاه گفتند کم است و ۱۰۰ هزار دلار هم باید خودم بدهم که از قرارداد خودم دادم و جمع مبلغ به ۶۰۰ هزار دلار رسید. یک مصاحبه هم با فدراسیون قطر داشتم که اشتباه برداشت کرده و نوشتند آقای دژاگه و شجاعی به من توصیه کردند به فوتبال قطر بیایم در صورتی که این طور نبود و من گفتم فوتبال قطر را پیش از این به واسطه حضور این عزیزان در این لیگ می شناختم و توصیه ای برای آمدن به قطر به من نکردند.

طارمی در پایان صحبت های خود در حالی که احساساتی شده بود گفت: این حرف ها را فقط به خاطر خانواده ام می گویم. همین آقای طاهری و ترکاشوند در دو سالی که من در پرسپولیس بودم چیزی به نام کمیته فضای مجازی در تلگرام و اینستاگرام تشکیل دادند و فقط می‌خواستند من را تخریب کنند و هرکس که در آن زمان یک بازی بد بازی می کرد و کمی بازی‌ها حساس می‌شد شروع می‌کردند به تخریب بازیکنان. در کل اعتصاب هایی که در این چند سال در باشگاه شد همیشه دسته جمعی تصمیم گیری می شد و مگر می‌شود یک نفر تصمیم بگیرد اعتصاب کند. کاپیتان های تیم رضا نورمحمدی و محسن بنگر بودند و من چه کاره بودم که اعتصاب کنم اما چون می‌دانستند من هیچ صحبتی علیه باشگاه نمی کنم همه اتفاقات را گردن من می انداختند.

وی ادامه داد: هر اتفاقی می افتاد به ناموس من توهین می‌شد و مردم می آمدند میگفتند تقصیر من بوده است. خانواده من آن قدر در این دو سال زجر می کشیدند که هر هفته گریه می‌کردند. مگر می‌شود من دو سال آقای گل می‌شدم اما روی سکوها فحش می‌دادند، مدیر کانون هواداران باشگاه و مسئول کمیته مجازی این کارها را هماهنگ می‌کردند. من هم می‌ترسیدم و با استرس کار می‌کردم که اگر یک موقعیت خراب کنم، دوباره فحش بشنوم. بازیکنی که تازه به تیم آمده بود را از دقیقه اول تشویق می کردند تا من را تخریب کنند و تا یک موقعیت خراب می‌کردم شروع می‌کردند به توهین کردن به خانواده من. این کمیته به خاطر این که به خانواده من توهین کردند و اشک مادر من را درآوردند امیدوارم یک روز اشک مادر خودشان دربیاید. روی صحبتم با هواداران واقعی پرسپولیس نیست و فقط با آنهایی هستم که از عمد به من توهین می‌کردند.

طارمی درباره ماجرای هیس نشان دادن به سمت تماشاگران تیم هم گفت: من با هواداران واقعی پرسپولیس هیچ کاری نداشتم و با یک لیدر مشکل داشتم و به خاطر همان لیدر گفتم هیس، ساکت باش و خودش هم می‌داند چه کسی است و بعد از آن زنگ زد و عذرخواهی کرد و من هم از هواداران عذرخواهی کردم.
 
آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

کلیپ جالبی از افزایش و کاهش محبوبیت مهدی طارمی و دوران حضورش در پرسپولیس پخش شد.

نود درجه و مرور طنز حواشی هفته بیستم لیگ برتر پخش شد که شامل سوژه هایی همچون ارتباط چشمی و دلی بین مربیان و داورها، فرهنگ شدن خوشحالی غلامپوری در فوتبال ایران، تفاوت جمع کردن پرچم سیاه جامگان و پرسپولیس، منت حضور سربازان در تراکتورسازی، آخر هفته های ترسناک و دلهره آور با لیگ برتر، شیرین کاری گلر کروات پرسپولیس و صدرنشینی برانکو در انجام حرکات جذاب را شامل می شد.

مرور عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه روی آنتن رفت.

خلاصه بازی پرسپولیس 1-1 گسترش فولاد 

• توقف روند ۵ برد پیاپی پرسپولیس برابر گسترش فولاد
• اولین تساوی برانکو مقابل گسترش فولاد
• برانکو ۸۵ بازی نشستن روی نیمکت پرسپولیس رکورددار این باشگاه در تاریخ لیگ برتر
• فرناندو دخسوس بی کلین شیت برابر پرسپولیس
• دخسوس در دوران حضور در ایران از هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس گل نخورده (۹ گل)
• باز شدن دروازه پرسپولیس پس از ۱۱ بازی در خانه
• بیرانوند بی شکست برابر گسترش فولاد

شرح تصویر: بازیکنان تعویضی پرسپولیس با ۶ گل، بیش از همه تیم‌ها در لیگ گل زده اند.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

فیروز کریمی روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره درگیری اش با تصویربردار صداوسیما بعد از بازی با پرسپولیس صحبت کرد.

داوری مسابقه پرسپولیس - گسترش فولاد: برخورد دخسوس با علیپور در پشت محوطه جریمه در شرایط تک به تک خطا بود و دروازه بان گسترش فولاد باید کارت زرد می گرفت. خطای مدافع گسترش فولاد پشت محوطه جریمه روی علیپور اعلام نشد و این مدافع باید کارت زرد هم می گرفت. کارت زرد به سیدجلال حسینی به دلیل تمارض در محوطه جریمه اشتباه بود و حسینی به خاطر ترس از بالا آمدن پای مدافع حریف خودش را کنار کشید اما پنالتی هم نبود. گل گسترش فولاد درست بود و آفساید نبود. جلال حسینی به خاطر خطا روی اسماعیل فرهادی بازیکن گسترش فولاد باید کارت زرد دوم و کارت قرمز را می گرفت. آفساید مهاجم گسترش فولاد در شرایط تک به تک به اشتباه اعلام شد. کارت زرد دوم و اخراج بازیکن گسترش فولاد به خاطر وقت‌کشی اشتباه بود و قبل از پرتاب اوت تنها ۹ ثانیه وقت تلف شد.

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و گسترش فولاد 

گزارشی درباره لغو بازی فولاد و پیکان به دلیل گرد و غبار و آلودگی هوا و برگزاری بازی در لیگ بانوان و لیگ نونهالان در همین وضعیت هوا در اهواز پخش شد.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

خلاصه بازی پارس جنوبی 1-1 استقلال خوزستان
نکته ها:
• استقلال خوزستان بدون پیروزی در خارج از خانه
• پارس جنوبی تساوی در۴ دیدار پیاپی

شرح تصویر: پارس جنوبی جم با خراب کردن ۶ پنالتی در یک فصل از لیگ سیزدهم به بعد رکورددار شده و با رکورد لیگ پانزدهم پرسپولیس برابری کرده است.

آنچه در برنامه نود گذشت+عکس

خلاصه بازی سپیدرود 2-1 سپاهان
نکته ها:
• سپاهان ۸ بازی بدون برد خارج از خانه
• سپاهان ۹ گل خورده از پشت محوطه جریمه بدترین تیم لیگ

گفت و گو با محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان درباره دخالت در تصمیم گیری مدیریت باشگاه سپاهان و برکناری مدیرعامل این باشگاه پخش شد.

از نود تا نود با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد و شامل خبرهای زیر بود:
محرومیت سیاوش اکبرپور مربی جدید سیاه جامگان در روزهای اول شروع کارش!
ادامه مشکلات بدهی های نفت تهران با وجود مالکیت جدید
برتری تیم رسانه ورزش مقابل تیم منتخب آتش نشانی در مسابقه یادواره شهدای آتش نشان پلاسکو
سقوط تیم ملی ایران در جدیدترین رده بندی فیفا به رده ۳۴ جهان
درگیری شدید در مسابقه تیم های جوانان پدیده اصفهان و جوانان ایران جوان بوشهر
تقی عطایی مربی بازیکن ساز فوتسال قم درگذشت

خلاصه بازی ذوب آهن 2-1 نفت آبادان
نکته ها:
• ذوب آهن ۴ پیروزی پیاپی
• چهارمین شکست پیاپی خارج از خانه صنعت نفت
• قلعه نویی ۱۰ بازی بدون باخت مقابل صنعت نفت
• کمالوند بدون برد برابر قلعه نویی

داوری مسابقه پارس جنوبی - استقلال خوزستان: پنالتی پارس جنوبی درست بود و چون مدافع برای توپ تکل زد کارت زرد کافی بود. روی کرنر استقلال خوزستان درگیری پیش آمد و بازیکنان درگیر شدند که قابل تشخیص نیست. ضربه شدید پای بازیکن پارس جنوبی به صورت بازیکن حریف باید با کارت قرمز جریمه می شد. برخورد توپ به دست مدافع استقلال خوزستان در محوطه جریمه پنالتی نبود. ضربه پای مدافع استقلال خوزستان به زیر پای بازیکن پارس جنوبی خطا و پنالتی نبود و هر دو بازیکن برای زدن توپ اقدام کردند.

داوری مسابقه سپیدرود - سپاهان: سرنگونی بازیکن سپیدرود در محوطه جریمه خطا و پنالتی نبود و مدافع سپاهان خطایی نکرد.

داوری مسابقه ذوب آهن - نفت آبادان: هل دادن مهاجم ذوب آهن توسط مدافع نفت خطا و پنالتی بود و به اشتباه شبیه سازی اعلام شد و کارت زرد نشان داد.


با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود پس از سه ساعت و ۴۴ دقیقه ساعت ۲:۲۶ بامداد سه شنبه به پایان رسید. در انتهای این برنامه با شرکت بیش از یک میلیون و ۹۵۳ هزار نفر در نظرسنجی، ۷۷،۳ درصد مخالف انتقال ستاره های ایرانی به لیگ های حوزه خلیج فارس بودند و ۲۲،۷ درصد نظر موافق داشتند.

 
آنچه در برنامه نود گذشت+عکس
 
منبع:سایت نود
 
انتهای پیام/
 
 
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

نظر شما