شناسهٔ خبر: 23703137 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیپلمات انگلیسی جایگزین ولد شیخ شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری آناتولی ترکیه دوشنبه شب به نقل از منابعی در سازمان ملل متحد گزارش کرد: «مارتین گریفیتس» دیپلمات انگلیسی، جایگزین اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این منابع به آناتولی گفته اند: سازمان ملل متحد به صورت رسمی گریفیتس را پس از آن جایگزین ولد الشیخ کرد که وی ساعاتی پیش به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان اعلام کرد که پس از پایان ماموریتش در یمن، آن را تمدید نخواهد کرد.
این منابع که به نامشان اشاره ای نشده است، در این باره گفته اند: نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن، از پیشگامان میانجی گری در عرصه بین المللی است و تجارب زیادی در زمینه های بشر دوستانه و موضوعات سیاسی دارد، وی همچنین به مدت یازده سال در میان سال های 1999 تا 2010 ریاست اجرایی «اندیشکده صلح اروپا» را برعهده داشته است.
از دیگر سوابق گریفتس می توان به تاسیس « مرکز گفت و گوی انسانی» در ژنو اشاره کرد، همچنین وی تجارب زیادی در موضوعات مربوط به نزاع میان کشورهای عربی دارد و از جمله سمت های گذشته اش در سازمان ملل متحد، می توان معاونت «کوفی عنان» دبیرکل اسبق سازمان ملل متحد را نام برد.
وی همچنین در دستگاه دیپلماسی انگلیس و در سازمان های بشردوستانه بین المللی همچون سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، سازمان «نجات کودکان» فعالیت داشته است.
گریفتس پس از ولد الشیخ و «جمال بن عمر» سومین نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن خواهد بود که از سال 2011 برای حل بحران این کشور فقیر عربی تعیین می شود.
ولد الشیخ دیپلمات کارکشته موریتانی که از آوریل 2015 (فروردین 94) سمت نمایندگی سازمان ملل متحد در امور یمن را پذیرفت، خود جانشین «جمال بن عمر» دیپلمات مغربی شد که از سال 2011 این سمت را برعهده داشت.
تاکنون نماینده گروه «انصارالله » و دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری این کشور واکنشی به اعلام خبر تعیین نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن نشان نداده اند.
شبس**9363*1488*انتشار دهنده:بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما