شناسهٔ خبر: 23701548 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پخش 10 قطعه مناجاتی با صدای خوانندگان مطرح کشور در حرم مطهر رضوی

مشهد – ایرنا – معاون هنری موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گفت: این موسسه اقدام به تولید 10 قطعه مناجاتی با صدای خوانندگان مطرح کشور برای پخش در حرم مطهر امام رضا (ع) کرده است که روزانه در آستان مطهر رضوی پخش می شود.

صاحب‌خبر -

مهدی سیم ریز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قطعات مناجاتی توسط خوانندگانی مانند 'سالار عقیلی، محمدعلی کریم خانی، محمد معتمدی و قاسم رفعتی' اجرا شده و در زمان های خاص بویژه صبحگاه و هنگام غروب آفتاب در حرم مطهر امام رضا (ع) پخش می شود.
وی اظهار کرد: این 10 قطعه مناجاتی از کتابی با عنوان 'نیایش نامه' نوشته سعید بیابانکی و قربان ولیئی انتخاب شده که برگرفته از مناجات های منظوم نویسندگان و شاعران بنام ایرانی از جمله حافظ، سعدی، مولانا، سنایی، فرخی، کسایی مروزی و خواجه عبدالله انصاری است.
وی اضافه کرد: کتاب نیایش نامه به سفارش موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی با هدف بهره مندی از مناجات ها ضمن برخورداری از محتوای متناسب با فضای حرم مطهر و فضای مناجات خوانی در ایران نوشته و چاپ شده است.
موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در بخش های مختلف هنرهای هفتگانه فعال بوده و تاکنون کارهای هنری زیادی با محتوای فرهنگ رضوی و سیره اهل بیت (ع) تولید و منتشر کرده است.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*

نظر شما