شناسهٔ خبر: 23701389 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

گروه موسیقی که هم در «شبکه جم» اجرا می‌کند هم جشنواره فجر +فیلم

سینماپرس: سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر در حالی به کار خود پایان داد که در اختتامیه آن از خواننده‌ای تقدیر شد که نوروز سال ۱۳۹۶ در «شبکه جم» در لندن اجرایی ویژه داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، جشنواره سی‌وسوم موسیقی فجر در حالی که با موجی از مخالفتها و انتقادات موزیسین‌های مطرح کشور مواجه بود و بسیاری از این هنرمندان این جشنواره را بایکوت کرده بودند، کار خود را آغاز کرد. این حواشی اما به همین جا ختم نشد و در ادامه برگزاری آن روزانه شاهد گزارشها و یادداشت‌های رسانه‌ها در ضعف‌های برگزاری جشنواره بودیم. جشنواره‌ای که گفته می‌شود بیشتر به یک دورهمی دوستانه شبیه بوده تا مراسمی در قد و اندازه جشنواره آن هم با تابلوی "فجر انقلاب اسلامی"؛ از بی‌رونقی و عدم استقبال مخاطبان گرفته تا تکرارهای بیهوده‌ این دوره از جشنواره.  

مراسم اختتامیه سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر در حالی در تالار وحدت برگزار شد که در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از "فرج علیپور" فردی که سال گذشته در ویژه برنامه نوروز «شبکه جم» در لندن به اجرای برنامه زنده پرداخت به عنوان پیشکسوت عرصه موسیقی نواحی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر و تشکر کرد.

فرج  علیپور خواننده و نوازنده موسیقی لرستان است. این هنرمند نوروز سال گذشته به همراه گروهش به شبکه جم رفت و در آنجا اجرایی ویژه داشتند که بخش کوتاهی از آن را مشاهده میکنید:

شبکه جم از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای است که حتی تبلیغ آثار هنری در آنجا هم ممنوع است، تا این اندازه که اگر تیزر فیلمی هم در آن شبکه پخش می‌شد، توسط وزارت ارشاد جلوی اکران آن گرفته می‌شد. حتی در سال‌های گذشته هم هنرمندان بسیاری برای حضور در شبکه‌های جم، ایران را ترک کردند. برخی از این هنرمندان پشیمان شدند و برگشتند و برخی هم همچنان به فعالیت در این شبکه‌ها ادامه می‌دهند.

نکته جالب‌تر این که؛ در هفته‌های گذشته تهیه‌کننده کنسرت‌های این خواننده هم مهمان یکی از برنامه‌های زنده رسانه ملی بود. احسان میرضیایی کسی است که به عنوان تهیه‌کننده این خواننده فعالیت می‌کند و در هفته‌های گذشته مهمان برنامه زنده ساعت ۲۵ بود.

*مشرق

نظر شما