شناسهٔ خبر: 23700755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات بین المللی بدمینتون 20 میلیاردریال برای زنجان آورده دارد

زنجان - ایرنا - رئیس هیات بدمینتون استان زنجان گفت: میزبانی مسابقات بین المللی بدمینتون فجر، قریب 20 میلیارد ریال برای این استان آورده خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محمود انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزبانی مسابقات بین المللی، نه فقط موجب رونق اقتصادی می شود بلکه فرصتی مناسب و خوب است تا زیرساخت و ظرفیت های ورزشی، اقامتی، فرهنگی و گردشگری استان میزبان مورد سنجش دقیق قرار گیرد.
وی اظهار کرد: با برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی، گردشگری ورزشی رونق خاص گرفته و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز به منظور سرمایه‌گذاری در عرصه ورزش ترغیب و تشویق می‌شوند.
رئیس هیات بدمینتون استان زنجان به برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون فجر در این استان اشاره کرد، گفت: برگزاری این مسابقات، حداقل به 250 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد اما یقین بدانیم که این هزینه نیست و سرمایه گذاری است و اقتصاد استان را رونق خواهد بخشید.
انصاری افزود: حضور 100 میهمان خارجی و هزینه ورودی به مسابقات، پول هتل، غذا و ایاب و ذهاب و خرید سوغاتی و دیگر وسایل و تجهیزات موردنیاز، سودآوری بالایی را نصیب استان خواهد کرد.
وی ادامه داد: بیش از 150 میهمان داخلی اعم از بازیکن، مربی و داور و تماشاگر نیز در این مسابقات حضور خواهند داشت و به حتم این افراد نیز هزینه هایی را در طول برگزاری این رقابت ها خواهند کرد و احتمال اینکه میزان سودآوری از 2 میلیارد تومان نیز فراتر باشد وجود دارد.
انصاری با اشاره به اینکه با توجه به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته، زنجان برای میزبانی از مسابقات آماده است، افزود: سه هتل 'سپهر، بزرگ و پارک' شهر زنجان برای اسکان بازیکنان خارجی در نظر گرفته شده است و نام این هتل به منظور انتخاب در سایت فدراسیون جهانی آمده است و بازیکنان کشورهای خارجی در انتخاب هر یک از این هتل ها مختار هستند.
وی با بیان اینکه به منظور تجهیز سالن مسابقه، سه کورت بدمینتون 'فرش بدمینتون' ازسوی فدراسیون اختصاص یافته که نرخ هر کدام از این کورت ها 15 تا 20 میلیون تومان است تصریح کرد: همه تلاش ها براین اصل استوار است که مسابقات به نحو مطلوب و مناسب برگزار شود و به لحاظ کادر اجرایی، بسیار توانمند هستیم و تجربه برگزاری 18 دوره مسابقات بین المللی هفتم تیر، 2 دوره رقابت های غرب آسیا و یک دوره پیکارهای جوانان آسیا را در کارنامه ورزشی استان داریم بنابرین هیچ دغدغه و نگرانی از بابت میزبانی نداریم.
انتظار می رود رئیس هیات بدمینتون استان زنجان با اشاره به اینکه با ورود و حمایت بخش خصوصی، هیچ مشکلی به لحاظ مالی نخواهیم داشت، گفت: تاکنون حامی مالی مناسب برای برگزاری مسابقات پیدا نشده است و اگر مجوز پخش مستقیم مسابقات از طریق شبکه سه صدا و سیما نباشد در این صورت هیچ اسپانسری نیز برای مسابقات اعلام آمادگی نخواهد کرد.
انصاری تصریح کرد: همه تلاش ها بر این است تا بخش خصوصی وارد عرصه ورزش شود که اگر این مهم اتفاق بیفتد در این صورت برای میزبانی مسابقات، دیگر وابسته به اعتبارات بخش دولتی نخواهیم بود و مسئولیت حمایت مالی از گردن دولت ساقط خواهد شد.
وی افزود: باتوجه به اینکه مسابقات بین المللی، امتیازی المپیک محسوب می شود بنابراین بازیکنان قدری از کشورهای مختلف ازجمله اندونزی، مالزی و هند که صاحب نام در بدمینتون هستند در این مسابقات حضور خواهند داشت و این ارزش مسابقات را بیشتر کرده و از طرفی نیز جایگاه بدمینتون ایران در رنکینگ جهانی را ارتقا خواهد بخشید.
به گزارش ایرنا، مسابقات بین المللی بدمینتون فجر از 16 تا 19 بهمن امسال با حضور 134 ورزشکار داخلی و خارجی '80 مرد و 54 زن' به مدت چهار روز در زنجان برگزار می شود.
بدمینتون بازان 'آلمان، اندونزی، ترکیه، هند، جمهوری آذربایجان، ویتنام، اردن، عراق، میانمار، استرالیا، مالزی، پرتغال، مکزیک، سوریه، مالدیو و ایران' در این مسابقات حضور خواهند داشت.
مسابقات بین المللی بدمنتون فجر، تاکنون به میزبانی تهران برگزار می شد که امسال میزبانی این دوره از رقابت ها به استان زنجان داده شد.
جوایز این دوره از رقابت ها 25 هزار دلار است.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*

نظر شما