شناسهٔ خبر: 23700733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

تنها راه مقابله با زلزله احتمالی ایمن سازی منازل مسکونی است

ورامین- استاندار تهران با بیان این که زلزله یکی از وقایع طبیعی غیرقابل پیش بینی است، گفت: تنها راه مقابله با زلزله احتمالی ایمن سازی منازل مسکونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک با اعضا شوراهای اسلامی شهرستان ورامین زلزله را یکی از وقابع طبیعی غیرقابل پیش بینی دانست و گفت: کشور ما همچون خیلی از کشورها بر روی گسل زلزله قرار دارد و بلایای طبیعی با وجود پیشرفت های علمی غیرقابل پیش بینی است.

استاندار تهران توجه به مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاها و شهر را یکی از وظایف اصلی شوراها دانست و تصریح کرد: همه ما اعم از استاندار،فرماندار،بخشدار،دهیار و اعضای شوراهای شهر و روستا در مورد خرابی ناشی از وقوع زلزله مسئولیم و اگر مقاوم سازی را جدی نگیریم باید پاسخگو باشیم.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران با اشاره به برخی از وظایف نظارتی شوراها در حوزه شهرسازی گفت: شوراها باید براساس وظایف و تکالیف قانونی خود در ارائه مجوز به خصوص در روستاها عمل کنند.

وی تنها راه مقابله با زلزله احتمالی را ایمن سازی منازل مسکونی در روستاها و شهرها دانست و افزود: اگر منازل روستایی با استانداردهای تعریف شده از سوی بنیاد مسکن ساخته شوند شاهد خرابی هایی نظیر زلزله کرمانشاه نخواهیم بود.

نظر شما