شناسهٔ خبر: 23700656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری:

حضرت زینب پاسدار ارزش‌ها بودند

تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شفق با بیان اینکه حضرت زینب(س) پاسدار ارزش‌ها بودند، گفت: طلاب در بمباران تبلیغات و هجمه‌های فرهنگی به تاسی از حضرت زینب(س) از ارزش‌های اسلام و انقلاب پاسداری کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین میرجواد مرعشی تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شفق، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تبریک میلاد با سعادت عقیلةالعرب و اسوه شهامت حضرت زینب(س) با تاکید بر اینکه طلاب جوان باید ابعاد مختلف شخصیت حضرت زینب(س) اعم از ویژگی‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، فردی و اجتماعی آن بانوی عظیم شأن را مورد مطالعه قرار دهند، گفت: سیره و زندگی این بانوی گرامی از بدو تولد تا هنگام وفات همه درس و آموزش است.

وی افزود: شخصیت ممتاز قهرمان کربلا نه تنها برای مسلمانان و بانوان الگو و سرمشق است بلکه برای ملل مختلف نیز می‌تواند به عنوان الگو و چهره‌ای بی نظیر به شمار آید اگر به درستی معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی بیان داشت: اگر طلبه‌ای بخواهد این بانوی بزرگ را بشناسد و به دیگران معرفی کند لازم است به کتابخانه مرحوم آیت الله مرعشی رجوع کند و کتابی با عنوان زینبیات را مورد مطالعه قرار دهد و به سیاق گفتار و کردار حضرت زینب(س) عنایت داشته باشد تا بتواند مختصر شمه‌ای از این درک و فهم را برای مستمعان بیان و به دیگران بشناساند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شفق با اشاره به برخی ویژگی‌های آن حضرت، ابراز کرد: حضرت زینب(س) با کمال شهامت و فداکاری از امور دنیوی دست کشیده و همراه برادر به کربلا سفر می‌کنند و صبر و شکیبایی ایشان بعد از واقعه عاشورا و شهادت عزیزانشان همه درس و اعجاز است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) پرچم دار نهضت عاشورا بعد از شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) بودند، گفت: حضرت زینب(س) با شجاعت و فداکاری قیام کربلا را ماندگار کردند و درس دین و مشق ایمان را به همگان آموختند.

حجت الاسلام والمسلمین مرعشی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) با جان و دل از ارزش‌ها پاسداری کرد؛ از این رو لازم است طلاب در بمباران تبلیغات و هجمه‌های فرهنگی به تاسی از حضرت زینب(س) از ارزش‌های اسلام و انقلاب پاسداری کنند./813/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما