شناسهٔ خبر: 23700652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احزاب آمریکا برای بازگشایی دولت به توافق رسیدند

تهران – ایرنا - «چاک شومر» رهبر اقلیت دمکرات در مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که توافقی با حزب جمهوریخواه برسر بودجه موقت و بازگشایی دولت حاصل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شومر گفت: امروز رای به بازگشایی دولت خواهیم داد تا به مذاکره برای دستیابی به توافقی جامع [برسر لایحه بودجه] ادامه دهیم.
دولت آمریکا از روز شنبه گذشته در پی عدم توافق احزاب آمریکا برسر لایحه بودجه سال 2018 تعطیل شده است.
یکی از موارد اختلافی که به مذاکرات در مورد لایحه بودجه راه یافته، سرنوشت آن دسته از پناهجویان غیرقانونی موسوم به «رویاپردازان» است که در زمان کودکی وارد خاک آمریکا شده اند.
قانون داکا برای حفاظت از این پناهجویان در سال 2012 به فرمان رئیس جمهوری پیشین آمریکا تصویب شده بود؛ اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور قصد دارد به همراه هم حزبی هایش این قانون را لغو و طرح دیگری جایگزین کند. این مسئله نزدیک به 800 هزار مرد و زن جوان را در آستانه اخراج از آمریکا قرار می‌دهد.
مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با 230 رای موافق دربرابر 197 رای مخالف، یک طرح بودجه اضطراری را برای ادامه کار دولت تا 16 فوریه (27 بهمن) تصویب کرد؛ با این حال این طرح در مجلس سنا رای نیاورد و به همین جهت مطابق با قانون، اغلب ادارات دولتی تا تعیین تکلیف بودجه تعطیل شدند.
شبس ** 9386 *1488* مترجم: مهران معینی جم*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما