شناسهٔ خبر: 23700565 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کشتی‌گیران ایران و 12 کشور دنیا در ماهشهر به روی تشک می‌روند

۲ روز تا شروع رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی ترکیب تیم ملی ایران در جام تختی اعلام شد

در فاصله دو روز تا شروع رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی شرایط آب و هوایی خوزستان بزرگترین دغدغه اهالی کشتی است.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی-

سی و هشتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی که به عنوان طرح سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می‌شود قرار است روزهای پنجم و ششم بهمن ماه در بندر ماهشهر استان خوزستان برگزار شود. تاکنون کشورهای کوبا، فنلاند، رومانی، اوکراین، تاجیکستان، آذربایجان، بلغارستان، ترکیه، قزاقستان، گرجستان، قرقیزستان و ایتالیا برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. «لونت سن» داور درجه S۱ از ترکیه نیز بعنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی در این مسابقات حضور خواهد داشت.
دیروز در فاصله سه روز مانده تا شروع مسابقات ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران اعلام شد. بر این اساس ورزشکاران زیر در مسابقات بین‌المللی تختی به روی تشک می‌روند:
*55 کیلوگرم: رضا خدری، مسلم نادری خادم، حمیدرضا خامسی
*60 کیلوگرم: مهرداد مردانی، شیرزاد بهشتی طلا، میثم دلخانی
*63 کیلوگرم: محمد نوربخش، مصطفی کایدخورده، رضا عباسی
*67 کیلوگرم: محمد الیاسی، حسین اسدی، محمدرضا گرایی
*72 کیلوگرم: فرشاد بلفکه، افشین بیابانگرد، محمد حسینی
*77 کیلوگرم: پژمان پشتام، برومند اصلان، محمدعلی گرایی
*82 کیلوگرم: یوسف قادریان، مهدی ابراهیمی، کیوان رضایی
*87 کیلوگرم: سامان عزیزی، بهروز هدایت، آرمان علیزاده
*97 کیلوگرم: امیرحسین حسینی، علی‌اکبر حیدری، محمد یگانه
* 130 کیلوگرم: بهنام مهدی‌زاده، شهاب قوره جیلی، ابوالفضل نجفی.
بنی‌تمیم: اگر بخواهید
دیگر به خوزستان میزبانی کشتی نمی‌دهیم!
در آستانه آغاز این مسابقات، بزرگترین دغدغه اهالی کشتی شرایط آب و هوایی خوزستان است. در همین خصوص حمید بنی‌تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت خوزستان اظهار داشت: در چند روز اخیر، بیشترین دغدغه خبرنگاران، وضعیت آب و هوایی حاکم بر استان خوزستان است. جمعیتی نزدیک به چهار میلیون نفر در این استان هستند که در تمام طول سال با چنین وضعیتی روبه‌رو هستند و این‌که قرار است چند روزی قهرمانان ملی در این استان در جام بین‌المللی تختی به رقابت بپردازند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. همچنین امیدوارم هر چه سریعتر مسئولان مربوطه دست به کار شوند و اقدامات عملی برای رفع این معضل داشته باشند.
انتقادات بنی‌تمیم از شرایط آب و هوای خوزستان در شرایطی است که همین چند روز قبل بازی تیم‌های فولاد خوزستان و پیکان به دلیل گرد و غبار برگزار نشد.
بنی‌تمیم دیروز همچنین در واکنش نسبت به صحبت قیطاسی یکی از اعضای مجمع و پیشکسوت کشتی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد برگزاری مسابقات بین‌المللی جام تختی در شهرستان ماهشهر که کشتی‌خیز نیست، خیلی مناسب نیست، اظهار کرد: اگر حرف همه عزیزان مجمع این است که دیگر به استان خوزستان میزبانی ندهیم، من هم حرف عزیزان را می‌پذیرم و دیگر تلاشی برای دادن چنین میزبانی‌هایی به استان خوزستان انجام نمی‌دهم. باید مد نظر داشته باشیم که هر استانی برای گرفتن چنین میزبانی‌هایی رایزنی‌های بسیاری انجام می‌دهد.
بنی‌تمیم افزود: برگزاری مسابقات هزینه دارد و سوالم از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان است که آیا تاکنون یک ریال هم از اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برداشته شده است؟ برای برگزاری این رقابت‌ها از اعتبارات مسئولیت اجتماعی شهرها در تمام کشور استفاده می‌شود. به عنوان یک خوزستانی، سوالم این است آیا تا به حال یک بار منطقه آزاد اروند تیمی را به مسابقات اعزام کرده است؟ اگر ارگانی ردیف اعتبارات ورزشی دارد باید برای این رشته نیز هزینه کند.
وی تاکید کرد: همه باید کمک کنیم تا اتفاقات بزرگی در استان خوزستان رخ دهد. خود من هم کنار همه شما عزیزان برای مسابقات بین‌المللی که در خرمشهر داشتیم،‌ تشک کشتی را پهن کردم.
نایب‌رییس فدراسیون کشتی همچنین در مورد اینکه چرا تیمی از خوزستان در جام بین‌المللی تختی در ماهشهر حضور ندارد هم گفت: خودتان بهتر می‌دانید که برای این رقابت‌ها از اتحادیه جهانی نماینده می‌آید. برگزاری مسابقات بین‌المللی رنکینگ‌‌دار یکسری آیتم‌هایی دارد که باید رعایت شود. باز هم می‌گویم اگر شما عزیزان به من امر کنید که دیگر میزبانی نمی‌خواهید از این به بعد دیگر هیج میزبانی در استان خوزستان نخواهیم داشت.

نظر شما