شناسهٔ خبر: 23700480 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

صنعت برق ایران به خودکفایی رسید

معاون توانیر به لزوم آمادگی بیشتر نیروگاه‌ها جهت تأمین برق مورد نیاز شبکه در تابستان آینده تأکید کرد و گفت: صنعت برق ایران به خودکفایی رسید.

صاحب‌خبر -

صراط: معاون توانیر به لزوم آمادگی بیشتر نیروگاه‌ها جهت تأمین برق مورد نیاز شبکه در تابستان آینده تأکید کرد و گفت: صنعت برق ایران به خودکفایی رسید.

به گزارش تسنیم، عبدالرسول پیشاهنگ امروز در حاشیه بازدید از نیروگاه شهیدسلیمی نکا اظهار داشت: این نیروگاه با پشتوانه ای از نیروهای پرتلاش، متخصص و توانمند و حجم عظیم تولید برق، همیشه موجب مباهات بوده و نقش حیاتی در صنعت برق دارد.

وی، نیروی انسانی را اصلی‌ترین سرمایه صنعت برق دانست و با تأکید بر لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات معیشتی کارکنان افزود: کارکنان صنعت برق انسان‌هایی خدوم، متعهد و دلسوزند و از صمیم قلب و با جان و دل برای روشن نگهداشتن چراغ خانه های مردم تلاش می‌کنند.

پیشاهنگ با تقدیر از خدمات کارکنان نیروگاه‌ها، گفت: همه نیروگاه‌های قدیمی و جدید کشور تابستان امسال را با آمادگی 99 درصد پشت سرنهاده که این سطح بالایی از آمادگی در نیروگاه‌های با عمر بالا، بیانگر زحمات، توانمندی، تعهد و تخصص کارکنان زحمتکش نیروگاه‌ها است که توانستند علیرغم دشواری شرایط و مشکلات موجود اقتصادی و تأمین قطعات، چنین موفقیتی را به ثبت برسانند.

وی افزود: علیرغم توطئه‌ها، فشارها و تحریم‌های کور دشمنان، امروز صنعت برق با همت و تلاش کارکنان خود در حوزه‌های مختلف به مرز خودکفایی رسیده، بطوری که بیش از 50 درصد واحدهای نیروگاهی ساخت داخل هستند و سایر نیروگاهها نیز در بخش تأمین قطعات 95 درصد به داخل کشور متکی هستند.

معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی به لزوم آمادگی بیشتر نیروگاه‌ها جهت تأمین برق مورد نیاز شبکه در تابستان آینده تأکید کرد و گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری، همه واحدهای نیروگاهی باید برای افزایش آمادگی و کاهش خروجهای اضطراری تلاش مضاعفی داشته باشند.

تولید برق پایدار در نیروگاه نکا

محسن نعمتی، مدیرعامل نیروگاه نکا، چشم انداز و هدف اصلی نیروگاه را تولید برق پایدار و استاندارد ارزیابی کرد و افزود: ما خود را در قبال مردم مسئول می‌دانیم و سعی ما بر این است که با استفاده از همه ظرفیت‌های فنی و تخصصی بتوانیم برق مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.

وی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام نیروگاه در ارتباط با طرح‌ها و پروژه های بهسازی، تعمیرات و بهره برداری از واحدها، بازسازی و ساخت داخل قطعات، احداث آب شیرین کن، تعمیرات نیمه اساسی واحد بخار سیکل ترکیبی وLTE واحد دو گازی و چالشهای پیش روی نیروگاه ارائه داد.

نظر شما