شناسهٔ خبر: 23699854 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندارتهران: بافت فرسوده، سدمعبر و ترافیک معضلات جدی منطقه 15 تهران است

تهران ـ ایرنا ـ فرماندارتهران گفت: بافت فرسوده، روشنایی معابر، کمبود فضای آموزشی، سد معبر وانت بارها، دستفروشان و کسبه و ترافیک خیابان ها و بزرگراه ها از جمله جدی ترین معضلات منطقه 15 تهران است که باید برای رفع آن اقدامی موثر انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عیسی فرهادی عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات منطقه 15 تهران با بیان اینکه این نشست ها به ابتکار جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس برگزار می شود افزود: این نشست ها با بررسی و اولویت بندی مشکلات مردمی در مناطق و طرح آنان در جلسات به دنبال انتقال آن به مسئولان ذیربط و رفع این مشکلات است.
فرهادی گفت: برگزاری نشست های بررسی مشکلات مناطق مختلف تهران به رفع مشکلات این مناطق و افزایش رضایت مردم منجر می شود.
وی با بیان اینکه این نشست ها در دو مرحله برگزار می شود افزود: مرحله اول آن با محوریت اعضای شورایاری های مناطق و اقشار مختلف مردم در مساجد و محله های مختلف تهران برگزار شده و پس از بررسی و احصای مشکلات و اولویت بندی آن نشست جمع بندی با حضور برخی نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران و مدیران ادارات مرتبط برای رفع مشکلات برگزار می شود.
**مجلس قبل از پایان سال مصوبه ای برای احیای شورایاری ها خواهد داشت
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری چنین نشست هایی از جمله کارویژه های شورایاری ها است افزود: مجلس تلاش می کند تا قبل از پایان سالجاری مصوبه ای در خصوص احیای شورایاری ها و ضرورت برگزاری انتخابات آن داشته باشد.
مصطفی کواکبیان گفت: اگر دولت اقدام به ارائه لایحه جامع مدیریت شهری برای تصویب به مجلس نکند خود نمایندگان مجلس طرحی در این زمینه مطرح و آن را تصویب می کنند.
وی با اشاره به مشکلات منطقه 15 تهران گفت: بافت فرسوده مهم ترین معضل این منطقه است که باید با همکاری نهادهای مختلف از جمله دولت رفع شود.
کواکبیان گفت: آلودگی هوا در منطقه 15 بسیار جدی است که باید برای رفع آن فکر ویژه کرد.
**دولت به تعهدات خود در زمینه بافت فرسوده عمل کند
عضو شورای شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه جدی ترین مشکل منطقه 15 بافت فرسوده است افزود: شهرداری تعهدات خود را در مقابل احیای بافت فرسوده از جمله ارائه رایگان خدمات و تخفیفات ویژه در بخش عوارض و دیگر امور اداری عمل کرده است اما دولت در این زمینه کوتاهی کرده است.
زهرا نژادبهرام با بیان اینکه بافت فرسوده امروز به معضلی پیچیده تبدیل شده است خواستار جدیت دولت در انجام وظایف خود در این زمینه شد.
وی با بیان اینکه بافت فرسوده الزام تاریخی، سیاسی و اجتماعی شهر تهران است و نباید از آن غفلت کرد ادامه داد: یکی از معضلات جدی در مسیر احیای بافت فرسوده خرید لکه ای این بافت است.
** بافت فرسوده، انتقال کامل اوراقچیان و طرح بزرگراه نجفی، رستگار و شوشتری مهمترین طرح های شهری در منطقه 15
شهردار منطقه 15 تهران نیز در این نشست با بیان اینکه انتقال اوراقچیان شوش که بخش زیادی از آن انجام شده است از مهمترین اقدامات در مسیر رفع مشکلات شهری در منطقه 15 است افزود: این انتقال در حال تکمیل شدن است.
وحیدرضا محمدی انارکی اجرای طرح بزرگراه نجفی، رستگار و شوشتری را موجب تکمیل رینگ کمربندی جنوب تهران ذکر کرد و افزود: این طرح که 300 میلیارد تومان هزینه دارد در صورت اجرا شدن در سال 97 بخش عمده ای از معضلات ترافیکی جنوب شرق تهران را رفع می کند.
وی گفت: منطقه 15 با تکمیل خط 7 و استقرار 4 ایستگاه مترو در آن تا پایان 6ماه نخست سال 97 از خدمات این ظرفیت حمل و نقل عمومی نیز بهره مند می شود.
محمدی انارکی با بیان اینکه 95 درصد منطقه 15 از فاضلاب شهری برخوردار هستند گفت: وضعیت این منطقه اگر چه در برخی مولفه ها از جمله بافت فرسوده، روشنایی معابر و سدمعبر چندان مطلوب نیست اما در سرانه ورزشی و فضای سبز این منطقه جایگاه خوبی در تهران دارد.
نشست بررسی مشکلات منطقه 15 تهران به ریاست عیسی فرهادی فرماندار تهران و با حضور کواکبیان، بادامچیان، شیخ و محجوب نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، حبیب زاده و نژاد بهرام اعضای شورای شهر تهران، محمدی انارکی شهردار منطقه 15 تهران و جمعی از مدیران ادارات مرتبط با مسائل شهری تهران برگزار شد.
نمایندگان مردم و اعضای شورایاری ها در این نشست گزارشی از مشکلات مردم این منطقه در بخش های رفاهی، بهداشتی، درمانی، کمبود فضای آموزشی و مدرسه، مشکلات ثبتی و بافت فرسوده را ارائه کردند.
پیش از این نشست بررسی مشکلات شهروندان منطقه 16 و 22 تهران با حضور نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران و مدیران ادارات مرتبط با مسائل شهری برگزار شده بود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 6139 / 1539

انتهای پیام /*

نظر شما