شناسهٔ خبر: 23699789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

هیئت‌های مذهبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: هیئت‌های مذهبی باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، عصر دوشنبه، در نشست توجیهی اعضای کانون مداحان و شورای هیئت مذهبی استان گلستان از حذف و کاهش خرافات در سطح جامعه خبر داد و اظهار کرد: طبق گزارش‌های انجام‌شده امسال با کمترین خرفات و آسیب ها در ماه‌های رمضان و محرم مواجه بودیم.

 وی از پخش ۳۰ مراسم به‌صورت زنده از سیمای استان خبر داد و افزود: همراهی هایی که تا کنون صورت گرفته باعث شده تا استان از وضعیت خوبی برخوردار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان نقش هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ابعاد فرهنگی مهم خواند و گفت: هیئت‌های مذهبی همان‌گونه که ۹ دی را به وجود آوردند و نقش‌آفرینی کردند در پاسخ به اغتشاشگران هم به صحنه آمدند و راهپیمایی گسترده‌ای انجام دادند که بسیار موردتوجه بود.

وی بابیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید مؤثر و کارآمد باشند، تصریح کرد: هریک از هیئت‌های مذهبی باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی مفید واقع شوند.

ولی نژاد با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی سرمایه‌های بزرگی هستند که می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند، اظهار کرد: برای اینکه جامعه به سمت تعالی حرکت کند مناسبتهای مذهبی و تقویمی باید احیا شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: همه هیئتها باید سالانه حداقل یک دوره آموزشی با موضوعات پیش‌بینی‌شده برگزار کنند چراکه آموزش باعث می‌شود تا به نقطه مدنظر برسیم.

در ادامه حجت‌الاسلام علی‌اکبر سایری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: کانون مداحان و هیئت‌های مذهبی جزو کلیدی‌ترین، شاخص‌ترین واصلی‌ترین بدنه سازمان محسوب می‌شوند.

وی افزود: با حضوری که کانون مداحان و هیئت‌های مذهبی در بین مردم‌دارند این مجموعه به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی نظام به شمار می‌آید.

سایری بابیان اینکه شورای هیئت مذهبی نسبت به سامانه طوبی نگاه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: در آینده تمام تصمیمات بر اساس این سایت گرفته خواهد شد.

نظر شما