شناسهٔ خبر: 23699505 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تقی پور خبر داد:

شرکت 909 نفر در آزمون های اعطای مدرک به حفاظ در چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت های قرآنی: سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از شرکت 909نفر در دوازده دوره گذشتهآزمون های اعطای مدرک به حفاظ در استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، گفت: در 12 سال گذشته 909 نفر در آزمون‌های اخذ مدرک تخصصی حافظان قرآن شرکت کرده‌اند که از این تعداد، 72 نفر موفق به دریافت مدرک تحصصی شده‌اند.
وی با بیان اینکه هر حافظ قرآن می‌تواند بانی و برگزارکننده یک جلسه قرآنی در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفظ قرآن در جامعه باشد، افزود: از این تعداد، در رشته حفظ پنج جزء ، 16 نفر که به منظور آشنایی با روند برگزاری این آزمون شرکت کرده بودند قبول شدند که برای آنان گواهینامه صادر شده است.
تقی پور ادامه داد: همچنین در رشته حفظ 10 جزء، 23نفر موفق به کسب مدرک درجه پنج، حفظ 20 جزء 8 نفر موفق به دریافت مدرک درجه چهار و حفظ کل قرآن کریم نیز 13 نفر موفق به احراز امتیاز لازم و دریافت مدرک درجه سه شدند.
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در رشته حفظ کل یک نفر موفق به دریافت مدرک درجه 2 شده است .
وی افزود: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن بر اساس مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی همه ساله یک دوره و در چهار مرحله به همت دبیرخانه طرح مستقر در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود.

نظر شما