شناسهٔ خبر: 23699474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در سومین روز از تعطیلی دولت فدرال،

ترامپ بار دیگر از دموکرات ها انتقاد کرد

در سومین روز از تعطیلی دولت فدرال آمریکا، دونالد ترامپ بار دیگر از عملکرد دموکراتها انتقاد کرده واین حزب را به بستن دولت فدرال برای راضی نگه داشتن شالوده چپگرای حزب دمکرات متهم کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /امروز ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: دمکرات ها دولت ما را به خاطر شالوده بسیار چپ شان تعطیل کرده اند. نمی خواهند این کار را انجام دهند، اما اختیاری در این زمینه ندارند.

به نظر می رسد که ترامپ قصد داشت با این توییت به اعضای میانه روتر حزب دمکرات، پناه و امنیتی سیاسی پیشکش کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در توییت دیگری به دمکرات ها به دلیل مساله مهاجرت حمله کرد و مدعی شد که این گروه خدمات را از شهروندان آمریکایی دریغ می کنند تا به مهاجران که وی از آنها به عنوان افراد غیرشهروند نام برد، خدمات رسانی کنند.

این توییت های انتقادی در حالی منتشر شد که تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین روز خود شده است و قانونگذاران آمریکایی تلاش می کنند برای تامین بودجه دولت و فعال کردن مجدد آن به توافق دست یابند.

دولت آمریکا از روز شنبه در پی خودداری سنا به تصویب لایحه بودجه کوتاه مدت، تعطیل شد. هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه آمریکا، طرف مقابل را مسئول تعطیلی دولت می دانند.

قرار است سنای آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی طرح جدیدی در زمینه بودجه را به رای گذارد. این طرح در صورت رای آوردن، تا هشتم فوریه (نوزدهم بهمن ماه) بودجه دولت را تامین خواهد کرد.

در پی تعطیل شدن دولت فدرال، تنها کارمندان «ضروری» دولت از جمله در بخش‌های نظامی و اورژانس به کار خود ادامه خواهند داد؛ اتفاقی که از سال 1995 تاکنون سه بار - به طور معنی‌دار - رخ داده است. با تعطیل شدن دولت، تنها خدمات ضروری دولتی از جمله در حوزه امنیت ملی، ترافیک هوایی، سوانح غیرمترقبه، زندانها و اورژانس به کار خود ادامه می‌دهند. آخرین بار، دولت آمریکا در سال 2013 به مدت 16 روز تعطیل شد./ایرنا

نظر شما