شناسهٔ خبر: 23698845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعتصاب زندانبانان فرانسه وارد دومين هفته خود شد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاري فرانسه از پاريس ، اعتصاب زندانبانان فرانسه با هدف بهبود شرايط امنيتي در زندانها در پي يک رشته حملات زندانيان به پرسنل زندانها در اين کشور وارد دومين هفته خود شد.
 اعتصاب زندانبانان در پنجاه زندان فرانسه که فعاليت زندانها را در سراسر اين کشور مختل کرده است پس از آن آغاز شد که يک محکوم زنداني عضو القاعده با تيغ به نگهبانان در يکي از زندان هاي بسيار امنيتي فرانسه حمله و سه تن از زندانبانان را زخمي کرد.
امروز نيز حدود 150 نگهبان زندان با استفاده از وسايل و موانع مختلف راه دسترسي به زنداني را در جنوب پاريس مسدود کردند.
هفته گذشته پليس با استفاده از گاز اشک آور و باتون براي برچيدن موانع و دسترسي به زندان با زندانبانان درگير شد .
رئيس اتحاديه نگهبانان فرانسه به اين خبرگزاري گفت اعتصاب کنندگان امروز نيز دسترسي به 115 زندان از 188 زندان سراسر فرانسه را مسدود کردند. زندان هاي فرانسه به مکاني مناسب براي رشد اسلام گرايي افراطي در اين کشور مشهور هستند.
زندانبانان مي گويند شرايط امنيتي در زندان هايي که برخي از خشن ترين و افراطي ترين زندانيان در آن نگهداري مي شوند ، بسيار اندک و ناچيز است. با اين حال وزارت دادگستري فرانسه پيشنهاد کرده است ضمن به خدمت گرفتن 1100 زندانبان ديگر در طول چهار سال آينده ، شرايط امنيتي رابراي نگهبانان بهبود بخشد و نظامي ويژه براي اسارت کامل بازداشت شدگان بسيار خطرناک در کشور ايجاد کند.
­

نظر شما