شناسهٔ خبر: 23698034 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نگاهی به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در شهرستان ورامین

تهران-ایرنا-ورامین ، یکی از مهمترین شهرستان های استان تهران است که نه تنها در حوزه اقتصادی و کشاورزی ، که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز یکی از تأثیرگذارترین شهرستان کشور محسوب می شود و همگان آن را با قیام خونین 15 خرداد سال 42 می شناسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، قیام خونین 15 خرداد سال 42 مردم ورامین در حمایت از مرجعیت شیعه که در آن چندین نفر از بهترین جوانان این دیار به شهادت رسیدند باعث شد تا رژیم ستم شاهی ، این شهرستان را در حوزه های مختلف در محرومیت نگاه دارد به گونه ای که این منطقه باوجود نزدیکی به تهران ، از کمترین امکانات بی بهره بود.
با پیروزی شکوهمند اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل و شروع جنگ تحمیلی ، مردم این دیار بار دیگر در صحنه حضور پیدا کرده و بیش از یک هزار و 400 شهید تقدیم اسلام کردند.
پس از جنگ و با آغاز دوران سازندگی ، این شهرستان نیز از خدمات نظام برخوردار شد و اجرای چندین و چند پروژه عمرانی ، بخشی از عقب ماندگی ها را جبران کرد ، هر چند که این محرومیت ها به حدی بود که انبوه حمایت های دولت های مختلف نیزنتوانست به طور کامل ، مشکلات را برطرف کند.
با روی کار آمدن دولت یازدهم و توجه ویژه ای که به این شهرستان صورت گرفت ، بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه روستایی برطرف گردید به گونه ای که امروز بسیاری از مناطق روستایی شهرستان ، از سرعت پیشرفت بیشتری نسبت به مناطق شهری برخوردار شده است.
برخورداری مناطق روستایی از اعتبارات ویژه به خصوص از محل مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا از نرخ مهاجرت روستائیان به مناطق شهری کاسته شده و امروز تمامی روستاهای شهرستان از زیرساخت های کامل آب ، برق ، گاز ، تلفن ، راه روستایی استاندارد و اینترنت پرسرعت برخوردار شوند و اکثر روستاها به سمت فعالیت های فرهنگی حرکت کنند.
در حوزه راه و حمل و نقل ریلی نیز اقدامات بسیار مهمی در شهرستان ورامین به واسطه توجه دولت صورت گرفته به گونه ای که پروژه ای که بیش از 10 سال پیش به عنوان قطار شهری آغاز شده بود و هیچ گونه اقدامی برای آن صورت نگرفته بود ، توسط دولت یازدهم و دوازدهم با سرعت اجرای بسیار زیادی برخوردار شود.
اجرای دو پروژه مهم زیرگذر 15 خرداد و پل روگذر امام رضا (ع) ورامین به عنوان گلوگاه اجرای قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار تنها بخشی از فعالیت های دولت در شهرستان ورامین است که برای اجرای آن بیش از یکصد میلیارد تومان هزینه صورت گرفت و این در حالی است که به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، اعتبار این شرکت در سال برای احداث ابنیه ، 800 میلیارد تومان است که یک هشتم آن فقط به ورامین اختصاص یافته است.
امروز با وجود آن که پروژه قطار شهری تهران – ورامین به طور کامل اجرا نشده ولی بسیاری از مردم این شهرستان از آن برای رسیدن به تهران استفاده می کنند.
در حوزه راه نیز ، یکی از مهمترین پروژه های در دست اجرای دولت در حوزه ورامین ، مربوط به جاده موسوم به آبباریک – چرمشهر است که با همت دولت ، فاز نخست این پروژه اجرا شده و به زودی به طور کامل زیر بار ترافیک می رود.
اجرای پروژه آزاد راه آبیک – چرمشهر ، دیگر پروژه مهم دولت در حوزه راه است که بخشی از این مسیر در محدوده شهرستان ورامین بوده و بسیاری از مشکلات این شهرستان را برطرف و به طور کامل ورامین را از بن بست خارج می کند.
در حوزه کشاورزی نیز دولت یازدهم و دوازدهم تغییراتی اساسی در شهرستان ورامین به وجود آورده به گونه ای که با اجرای طرح های مختلف ، در سال زراعی جاری بیش از 2 هزار و 500 هکتار به اراضی زیر کشت ورامین افزوده شده است.
یکی از محدودیت های شهرستان ورامین در توسعه فعالیت های کشاورزی ، کمبود منابع آبی است که دولت با اختصاص تسهیلات ویژه به یاری کشاورزان ورامین آمده و کشاورزان با این اعتبارات بیش از 17 هزار هکتار از اراضی را طی 4 سال گذشته به تجهیزات آبیاری نوین مجهز کرده اند.
در حوزه صنعت نیز با وجود مشکلاتی که بسیاری از تولید کنندگان بخش خصوصی با آن مواجه بودند حمایت های دولت به فعالیت مجدد بسیاری از این واحدها منجر شد که نمونه بارز آن را می توان در شروع به کار مجدد کارخانه قند ورامین و بازگشت به کار بیش از 175 کارگر آن مشاهده کرد.
هرچند که شهرستان ورامین از محرومیت های بسیاری رنج می برد ولی مردم این دیار امیدوارند که به واسطه تلاش های دولت تدبیر و امید ، این محرومیت ها به پایان رسیده و دوره رونق همه جانبه آن آغاز شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

انتهای پیام /*

نظر شما