شناسهٔ خبر: 23697773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

پنس: آمریکا دیگر برجام را تایید نخواهد کرد / نتانیاهو: ایران را متوقف خواهیم کرد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به فلسطین اشغالی، در «کنست» پارلمان رژیم صهیونیستی سخنرانی و ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

العالم - آمریکا

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا که برای دیدار با مقامات صهیونیست، به فلسطین اشغالی سفر کرده، با حضور در «کنست» پارلمان رژیم صهیونیستی به سخنرانی پرداخت.

بعد از ورود معاون رئیس جمهور آمریکا به کنست، نمایندگان عرب، جلسه را ترک کردند.

در ابتدای این جلسه اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سخنرانی پرداخته و مجددا از تصمیم آمریکا در اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی تشکر و آن را به اعلامیه بالفور تشبیه کرد.

نتانیاهو با بیان اینکه آمریکا اولین کشوری در جهان بود که قدس را به پایتختی اسرائیل به رسمیت شناخت، افزود: همکاری‌های امنیتی با آمریکا در زمینه‌های مختلف، هرگز به این میزان قوی نبوده است.

وی همچنین با تکرار ادعاهای بی‌پایه علیه ایران گفت که اسرائیل تمام تلاش خود را برای متوقف کردن ایران را انجام داده و اجازه نمی‌دهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. این سیاست اسرائیل و سیاست آمریکا است.

زمانی که نوبت به سخنرانی معاون رئیس‌جمهور آمریکا رسید، نمایندگان عرب با نمایندگان صهیونیست در کنست درگیر و سپس از جلسه اخراج شدند.

پنس در ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه آمریکا در کنار اسرائیل می‌ایستد، بر موضع آمریکا در اعلام قدس به پایتختی اسرائیل تاکید کرد.

وی با بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به وزارت خارجه دستور داده فورا کار انتقال وزارتخانه از تل‌آویو به قدس را آغاز کنند، از افتتاح ساختمان سفارتخانه در این شهر تا پایان 2019 خبر داد.

معاون ترامپ با اشاره به اینکه دولت آمریکا متعهد به حصول توافق پایدار صلح بین فلسطین و اسرائیل است، گفت واشنگتن همچنان از راهکار دو دولتی حمایت می‌کند.

پنس با تاکید بر اینکه آمریکا هرگز امنیت اسرائیل را به خطر نمی‌اندازد، گفت هر توافق صلحی باید این اطمینان را بدهد که اسرائیل بتواند از خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه اسلام رادیکال هیچ مرزی نمی‌شناسد، گفت این تفکر، جان مردم جهان از جمله یهودیان و مسلمانان را می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود: اینجا به شما اطمینان می‌دهم که داعش در حال فرار است و پایگاه‌های آنها سقوط کرده است و آمریکا تا زمانی که به طور کامل نابود نشود، از پا نمی‌نشیند.

پنس با ادعای اینکه ایران یک حکومت دیکتاتوری است، گفت: آمریکا با اسرائیل همکاری خواهد کرد تا با ایران مقابله کند.

وی در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساسش درباره ایران گفت: ایران در تلاش است جهان عرب را در دست بگیرد. ایران برنامه هسته‌ای مخفی داشت و اکنون نیز در حال توسعه برنامه موشکی بالستیک است.

معاون رئیس جمهور آمریکا با «فاجعه» خواندن توافق هسته‌ای ایران، گفت آمریکا دیگر این توافق را تایید نخواهد کرد.

پنس اضافه کرد: با رهبری ترامپ، تلاش می‌کنیم محدودیت‌های موثر و با دوامی را بر برنامه موشکی ایران اعمال کنیم. ماه قبل ترامپ تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرد تا به کنگره و متحدان اروپایی زمان دهد اقدامات قوی‌تری علیه این کشور در نظر بگیرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه این آخرین باری بود که تعلیق تحریم‌های ایران تمدید شد، تاکید کرد ترامپ می‌گوید اگر توافق به سرعت اصلاح نشود، آمریکا از آن خارج می‌شود.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. ورای توافق هسته‌ای، دیگر اقدامات ثبات‌زدای ایران را تحمیل نمی‌کنیم.

نظر شما