شناسهٔ خبر: 23697766 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

يادداشت معاون اجتماعی وزارت بهداشت به مناسبت روز پرستار

پرستاری حرفه‌ای جامعه‌نگر و مشارکت‌جو

- همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت، تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سيد محمد هادي ايازي نوشت:

خجسته زادروز بزرگ‌بانوی کربلا بهانه‌ای است برای ارج نهادن بر تلاش‌های شبانه‌روزی زنان و مردانی که با از خودگذشتگی و بزرگواری، مرهم زخم‌ها و التیام درد بیماران و نیازمندان می‌شوند.

گرامی‌داشت حرفه‌ای که نمونه روشن و اسوه صادق آن، حضرت زینب (س) است که هم با استواری پرستار خانواده، زخم‌خوردگان و بازماندگان آن اندوه جان‌کاه بود و هم پرستار یک منش و روش زیستن، روش و منش سربلندی و آزادگی، فراموش نکردن جامعه و دل‌سوخته آلام و جست‌وجوگر سعادت نوع بشر بودن.

در دوران دفاع مقدس نیز پزشکان و پرستاران در جان‌فشانی و ایثار از رزمندگان و جانبازان و شهدا چیزی کم نگذاشتند و پا به پای ایشان در جنگ و پشت جبهه‌ها حضور موثر و کارآمد و انکارناشدنی داشتند.

نزدیک‌تر که بیاییم، هنوز چیزی از زلزله مناطق غرب کشور نگذشته است و اگر نبود وظیفه‌شناسی و ازخودگذشتگی نیروهای ارجمند درمان و پرستاران بزرگوار، بی‌شک مردم رنج‌دیده آن مناطق افزون بر کشیدن بار زلزله و از دست دادن عزیزان و از کف رفتن اموال، محنت آسیب‌دیدگی و بیماری را چندین‌برابر می‌بایست تحمل می‌کردند.

پرستاری هرگز نمی‌تواند یک شغل منفعلانه باشد که در گذر زمان دچار نخوت و خمودی شود. پرستاری حرفه‌ای جامعه‌نگر و مشارکت‌جو است که اگر درست، علمی و با عشق و علاقه، پیاده و به کار گرفته شود، با ایجاد احساس مطبوع و روحیه خوب، نیاز به بسیاری از داروها و درمان‌های گزاف را از بین می‌برد.

این روز را به همه حرفه‌مندان این رشته ارزشمند و دوست‌داران و رهروان آن بانوی بزرگوار شادباش می‌گویم و برای‌شان آرزومند پیروزی و بهروزی هستم تا با تقویت حس مشارک‌جویی و نوع‌دوستی و دست‌گیری، رنگ مهر و وفا را بیش‌تر و بیش‌تر کنند.

"یا انیس من لا انیس له"

نظر شما