شناسهٔ خبر: 23697759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آئین تکریم خادمان حسینی در استان گلستان برگزار می‎شود

R41471/P41362/S6,70/CT11

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی استان گلستان گفت: آیین تکریم خادمان حسینی برای نخستین بار در استان گلستان در سال ۱۳۹۷ برگزار می‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی اسدی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: از 9 دی‎ماه رسما پنجمین دوره فعالیت هیئت‎های مذهبی شهرستان‎ها آغاز شده است. در حال حاضر 13 دفتر اداره تبلیغات اسلامی در استان گلستان داریم و به همین تعداد شورای هیئت‎های مذهبی در شهرستان‎ها شکل گرفته است.

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گلستان ادامه داد: بازرسی مستمر از هیئت‎ها، رسیدگی به اختلافات، رصد آسیب‎ها و مشکلات هیئت‎ها، شناسایی هیئت‎های برتر، هماهنگی مستمر با شوراهای استانی و تلاش در راستای تحقق شعار سال بخشی از فعالیت‎های شورای هیئت‎های مذهبی در استان گلستان است.

اسدی یادآور شد: در حال حاضر تلاش داریم هیئت‎های مذهبی را به سمت کاهش آسیب‎های اجتماعی که دغدغه مقام معظم رهبری است، ورود پیدا کنیم.

وی به آمار طلاق، نزاع و حاشیه‎نشینی اشاره کرد و گفت: چهار دوره را هیئت‎های مذهبی در 16 سال گذشته پشت سر نهادند و در این مدت توفیق‎های خوبی حاصل شده است. به دنبال تعالی هیئت‎های مذهبی در دوره پنجم هستیم و در این مدت دستاوردهایی مانند مقابله با آسیب‎های عزاداری و اجتماعی، برگزاری مناسبت‎های مذهبی و برگزاری مراسم‎های متمرکز را بدست آوردیم.

رئیس شورای هئیت های مذهبی گلستان یادآور شد: برگزاری اجتماعات باشکوه روستایی و خیابانی را در سال‎جاری در هر شهر برگزار کردیم.

اهتمام به فرهنگ‎سازی در هیئت‎های مذهبی گلستان

اسدی با بیان اینکه فرهنگ‎سازی عزاداری‎ها در استان گلستان  را در دستور کار قرار دادیم، تاکید کرد: در برخی از آسیب‎ها شاهد حذف و جلوگیری از افزایش آسیب‎ها بودیم.

رئیس شورای هیئت‎های مذهبی گلستان به حضور هیئت‎های مذهبی در 8 دی‎ماه سال 88 در دفاع از ولایت اشاره و تاکید کرد: امسال نیز در برابر هجمه منافقان و مستکبران و سوء‎استفاده از اعتراض‎های مردمی در 13 دی‌ماه در گرگان پای کار آمدند.

اسدی با بیان اینکه نخستین آیین تکریم خادمان حسینی در سال 1397 در استان گلستان برگزار می‎شود، افزود: آموزش مستمر مدیران و دست‌اندرکاران و همکاری با مجموعه مدیران استانی برای کاهش آسیب‎های اجتماعی، راه‎اندازی شورای فرهنگی در محلات برای کاهش آسیب‎های اجتماعی از دیگر برنامه‎های ما در سال 1397 است.

1600 هیئت مذهبی در گلستان فعال است

وی با بیان اینکه یک هزار و 600 هئیت مذهبی در استان گلستان فعالیت می‎کنند، گفت: هیئت مذهبی ثبت شده اهل سنت در استان گلستان نداریم. دشمنان برای عزاداری دهه فاطمیه برنامه‎ریزی داشته و به دنبال کمرنگ کردن این سوگواری‎ها هستند.

اسدی گفت: یک‌هزار و 688 هیئت ساماندهی شده در استان فعالیت می‎کنند، گفت: 38 درصد هیئت‎های استان گلستان روستایی و 62 درصد هیئت‎های شهری هستند.

وی با بیان اینکه 38 درصد هیئت‎های استان گلستان ویژه بانوان و 12 درصد دانش‎آموزی است، گفت: 451 هیئت مذهبی در شهر گرگان فعالیت می‎کنند و گرگان بیشترین هیئت مذهبی را دارد.

انتهای پیام/ز

نظر شما