شناسهٔ خبر: 23696895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جانشین نیروی قدس سپاه:

حضور هواپیماهای رژیم اشغالگر قدس در آسمان یمن نشانه ذلت سعودی‌هاست

- همشهری آنلاین: جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور و وجود هواپیماهای رژیم اشغالگر قدس در آسمان یمن نشانه ذلت رهبران سعودی است که آبروی ملت خود را برده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی روز دوشنبه در همایش تخصصی آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت که در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی که با حضور جمعی از شخصیت های طراز اول لشکری و کشوری و چهره های شناخته شده بین المللی در حال برگزاری است، این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: در شرایط موجود که سست عنصری برخی از رهبران بعضی از کشورهای عربی بیشتر شده مشاهده می شود زمینه های برای سازش با رژیم اشغالگر قدس آغاز شده است.

جانشین نیروی قدس سپاه ادامه داد: ما از روابط اینها اطلاع داشته و داریم که این رهبران سست عنصر از خیلی قبل با رژیم اشغالگر قدس روابط پنهانی داشته اند، منتها برای حفظ وحدت در جهان اسلام سعی کرده ایم که آبروداری کنیم.

سردار قاآنی افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران مبانی دفاع از فلسطین محکم‌تر شد و این اندیشه به صورت عملیاتی در صحنه بروز پیدا کرد و حرکت مبارزان علیه رژیم اشغالگر قدس بهتر شد و هر روز هم این توان بیشتر می‌شود.

وی توضیح داد: در این ۷۰ سال تاریخچه رژیم اشغالگر قدس در منطقه ما در یک تقسیم‌ بندی کلی به دو مقطع تقسیم می‌شود که نخست دوره قبل و دوم دوره هم بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

جانشین نیروی قدس سپاه اضافه کرد: در دوران حیات رژیم اشغالگر قدس هرچه تجاوز و تصرف و اشغالگری گسترده بوده مربوط به قبل از انقلاب است ‌و با پیروزی انقلاب اسلامی برخوردهایی که با این رژیم شد، سه دسته است که یک دسته عملیات‌های کلاسیک نظامی که مربوط به قبل از انقلاب اسلامی است که سه کشور بزرگ عرب در سال 1967 در مدت کوتاهی شکست خوردند و زمین آنها تصرف شد که هنوز در اشغال این دولت غیرقانونی است، دوم بعد از این جنگ‌ها با اقدامات روانی که روی بعضی سران عرب داشتند تفکر حل مشکلات با اسراییل از طریق مذاکره را به سران سست عنصر منطقه تحمیل کردند و سوم هم این ‌روش غلطی بود که برخی سران عرب بدون توجه به خواست مردم فلسطین داشتند که چیزی جز فضاحت از آن بیرون نیامد.

سردار قاآنی در ادامه با اشاره به شروطی که رژیم اشغالگر قدس برای مذاکره با کشورهای عربی گذاشته است، اظهار کرد: یک مرکز مطالعاتی اسرائیلی به تازگی این شروطی را منتشر کرده و گفته است تصور سناریویی که ارتش سعودی برای دفاع از خود با اسراییل ‌وارد جنگ شود، قابل تحمل نیست و روزگاری که اسراییل بخواهد برای بدست آوردن سرزمین، بهای هنگفت دهد گذشته است. ما دیگر برای کاغذپاره‌هایی که واژه صلح روی آن نوشته شده مذاکره نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: اگر روسای جمهور آمریکا تعهد دفاع از رژیم اشغالگر قدس را نداده باشند نام شان را برای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌نویسند و آمریکایی‌ها همیشه تمام امکانات اطلاعاتی، سیاسی و اقتصادی خود را در اختیار اسرائیلی ها گذاشته‌اند و اسرائیلی‌ها سالیان متمادی است که آمادگی حضور در میدان درگیری را برای نیروهای خود حل کرده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس در ادامه خاطرنشان کرد: روزی که رزمندگان اسلام در سال 61 در حال آزادی خرمشهر بودند اسرائیلی‌ها علاوه بر اشغالگری‌های قبلی خود، وارد خاک لبنان شدند و این کشور را هم اشغال کردند و چندین هزار نفر را کشتند و هر کس را هم که خواستند با خود بردند اما بعد از آن، دیگر اشغالگری گسترده‌ای نداشتند زیرا مردان مردی پیدا شدند که بر اساس تفکر انقلاب اسلامی و جنگ عزتمندانه در میدان آمدند و ما شاهد بودیم که در نتیجه این حضور در سال ۲۰۰۰ میلادی یک تعداد معدودی از نیروهایی که از نظر همت و مبانی اعتقادی براساس تفکر انقلاب اسلامی توسعه یافته بودند اسرائیل را در حالتی خفت‌بار از جنوب لبنان بیرون کردند و آنها دروغ می‌گویند که از جنوب لبنان عقب‌نشینی نکردند؛ زمانی که نیروهای حزب‌الله به قرارگاه‌های اسرائیلی‌ها در جنوب لبنان رسیدند بسیاری از تجهیزات آنها بر جای مانده بود و بیسیم های آنها روشن بود که این نشانه ها شهادت می دهند که آنها از این منطقه فرار کرده اند.

وی با اشاره به طرح جدید اسرائیلی ‌ها در منطقه نیز گفت: آنها می‌گویند ما از سه محور با تهدیدات مواجهیم از شمال با ایران، سوریه و حزب‌الله، از جنوب با فلسطین و یک منطقه هم در منطقه صحرای سینا که طرح انحرافی است.

وی در ادامه اظهار داد: آنها در این طرح به دنبال آن هستند که اردن را در رژیم صهیونیستی هضم کنند و جمعیت این کشور که امروز بالای 50 درصد آن فلسطینی است به بالای 80 درصد فلسطینی برسانند که با اجرای این طرح، کشور اردن خود به خود در کنترل فلسطینی‌ها قرار می‌گیرد؛ کار دوم آنها هم تصرف بخشی از صحرای سینای مصر است و عملیاتی که داعش در این منطقه انجام می‌دهد در این راستاست. آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به دنبال از بین بردن داعش نبوده اند و تنها می‌خواهند آنها را مدیریت کند در صحرای سینا هم این اقدامات مقدمه‌ای است برای اینکه عده‌ای از فلسطینی‌ها به این منطقه برانند.

همایش تخصصی آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت امروز دوشنبه در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در حال برگزاری است.

این همایش تخصصی با محوریت گروه بررسی محیط پیرامونی و بین الملل پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و با همکاری مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، موسسه اندیشه سازان نور و موسسه ندا برگزار شده است.

بسترها، نشانه ها، زمینه ها و گام های فروپاشی رژیم صهیونیستی، بازخوانی حضور نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه، روندهای جاری و دورنمایی آینده، تحلیل نقش و بازیگری ایالات متحده در ثبات سازی برای رژیم صهیونیستی (با تاکید بر انتقال سفارت آمریکا) آثار و پیامدهای تصمیم آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس شریف، تحلیل و بازی گری کشورهای عربی در قبال تحولات انتفاضه جدید مسجد الاقصی و محور مقاومت و انتفاضه جدید فلسطین از محورهای برگزاری این همایش یکروزه است.

براساس این گزارش، موضوع فلسطین به عنوان یکی از مسائل مهم سیاست خارجی نظام مطرح بوده است و بر همین اساس سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بر حمایت های سیاسی و معنوی از گروه های مقاومت فلسطینی و همچنین تاکید بر عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی استوار بوده است.

این نگرش ارزشی البته به واجد ابعاد راهبردی نیز می باشد که نتیجه آن تضعفیف رژیم صهیونیستی است.

قرار است در این همایش رئیس پژوهشکده امنیت ملی، جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران، نماینده حزب الله لبنان در ایران، نماینده حماس در ایران، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، رییس مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران، رییس موسسه اندیشه سازان نور، رییس موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی - علمی ندا، رییس میز فلسطین و رژیم صهیونیستی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی و مشاور بین المللی مقام معظم رهبری و رییس مجمع جهانی بیداری اسلامی به ایراد سخنرانی بپردازند.

برچسب‌ها:

نظر شما