شناسهٔ خبر: 23696313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

به بهانه گفتگوی تلویزیونی امشب؛

مردم اراک خواستار پاسخگویی رئیس جمهور به سؤالاتشان شدند+تصاویر

به بهانه گفتگوی تلویزیونی زنده امشب رئیس جمهور با مردم،شهروندان اراکی خواستار پاسخگویی رئیس دولت دوازدهم به سؤالاتشان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛امشب روحانی رئیس جمهور کشورمان بعد از خبر ۲۱ شبکه اول سیما به طور مستقیم با مردم صحبت می کند.

89686

مهمترین موضوعات روز کشور، خواسته‌ها و مسائل مورد توجه مردم و برنامه‌های دولت برای تحقق آنها، مهمترین محور این گفت‌وگوی تلویزیونی است.

رضا رشید پور مجری برنامه حالا خورشید، امشب برای گفت و گو با رئیس جمهور به نهاد ریاست جمهوری می رود و اجرای این گفتگو را بر عهده می گیرد.

در همین راستا به میان مردم اراک رفتیم تا صحبت هایشان با رییس جمهور و سؤالاتشان از وی را قبل از این گفتگو بشنویم.

برای خارج شدن واقعی کشور از رکود چه برنامه ای دارید؟

احمد قد بیگلو یکی از شهروندان اراکی با اشاره به اینکه سه سال است که وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست گفت: بنده در زمینه فروش سنگ های ساختمانی فعالیت دارم و سه سال است که وضعیت مناسبی از لحاظ کسب و کار نداشته و به نوعی عملا کسب و کارم تعطیل بوده است.

photo_2018-01-22_13-27-51

قد بیگلو اظهار کرد: شرایط کسب و کار تا جایی نامناسب است که امروز خودم رضایت دارم حتی کارگری کنم در شرایطی که قبلا چند کارگر در مغازه داشته ام.

وی ادامه داد:سالیان گذشته وضعیت خیلی بهتر بود، بازار کالا و خدمات مختلف رونق داشت ولی سه سالی می شود که همه کارها تعطیل شده است.

این شهروند اراکی اظهار کرد: سؤالی که از رئیس دولت دارم این است که برای خارج شدن واقعی کشور از رکود چه برنامه ای دارید تا مردم در زندگیشان رونق کسب و کار را احساس کنند؟

چرا وعده های انتخاباتی عملیاتی نشدند؟

مهدی رضایی یکی از جوانان اراکی گفت: اگر بخواهیم از رئیس جمهور سؤال بپرسیم، سوال خیلی زیاد است چراکه در زمان انتخابات دوازدهم و حتی قبل و بعد انتخابات نیز به مردم یکسری وعده هایی داده شد که هنوز عملیاتی نشده اند.

 

رضایی اظهار کرد: رئیس جمهور در انتخابات سال ۹۲ به مردم قول داد ظرف مدت ۱۰۰ روز مشکلات مردم را حل کند، سؤال اول من این است که وعده ۱۰۰ روز شما چی شد؟

قرار بود رونقی در اقتصاد ایجاد شود که مردم بی نیاز از یارانه شوند،رونق کجاست؟

وی ادامه داد: بدون شک اکثر غریب به اتفاق مردم این موضوع را باور دارند که کشور در رکود قرار دارد، سؤال من از آقای روحانی این است که وعده رونق شما چه شد؟ قرار بود به گونه ای رونق را در جامعه افزیش دهید که مردم نیازمند یارانه ی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دولت نباشند؛ امروز نه تنها وضعیت معیشت مردم بهتر نشده است بلکه بسیاری از مردم با مشکلات متعدد اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

نتبجه برجام با صرف این همه وقت و هزینه چه شد؟

این جوان اراکی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم بیشتر وقت خود را صرف برجام کرد و از بسیاری از موارد غافل شد بیان کرد: سؤال من از رئیس جمهور در این خصوص این است که نتیجه برجام که این قدر برای آن وقت و هزینه صرف کردید چه شد؟

چرا تورم تک رقمی در زندگی مردم لمس نمی شود؟

احسان خسروی یکی دیگر از شهروندان اراکی با اشاره به اینکه آمارهایی که مسئولین اعلام می کنند با واقعیت های زندگی مردم سازگار نیست گفت: علیرغم اینکه آمارها حاکی از مناسب بودن شرایط اقتصادی است ولی در عمل اکثر مردم با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه هستند.

photo_2018-01-22_13-27-58

خسروی اظهار کرد: تورم تک رقمی یکی از دستاورهای دولت عنوان می شود سؤالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا این تورم تک رقمی در عمل در زندگی مردم به روشنی قابل باور و لمس نیست؟

وی ادامه داد: از طرف دیگر اصلا مردم نقدینگی در اختیار ندارند که خرید کنند، مردم تورم بالا به همراه رونق را ترجیح می دهند.

سؤال دیگر من از رئیس جمهور این است کلیدی که قرار بود با آن مشکلات را بازگشایی کند دقیقا قفل کدام یک از مشکلات را باز کرد؟

برای وعده رفع بیکاری جوانان چه کردید؟

مرادی یکی از بانوان اراکی با اشاره به اینکه من یکی از افرادی بودم که به آقای روحانی رای دادم ولی امروز به شدت پشیمان هستم گفت: رئیس جمهور طی این مدت فقط شعار داده و به هیچ کدام از وعده هایش عمل نکرده است.

مرادی ادامه داد: رفع مشکل بیکاری یکی از وعده های رئیس جمهور بود سؤال من در این خصوص این است که برای رفع مشکل بیکاری جوانان چه اقدامی انجام داداید؟

وی با تاکید بر اینکه مردم از نظر اقتصادی به سختی اموراتشان را می گذرانند اضافه کرد: سؤال من از رئیس جمهور این است که برای بهبود شرایط اقتصادی خانواده ها چه کار کرده اید؟

وعده های انتخاباتی برای بانوان تا چه حد عملیاتی شده است؟

این بانوی اراکی به وعده های رئیس جمهور در حوزه بانوان هم اشاره و خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال بانوان، بیمه زنان خانه‌دار،تشکیل وزارتخانه زنان و ... از مهمترین وعده های آقای روحانی به بانوان بود، سؤال این است که به چه میزان این وعده های را عملیاتی کرده است؟

 

انتهای پیام/

نظر شما