شناسهٔ خبر: 23695677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی دوم بهمن بخوانید؛

پیگیری مبارزه با ریزگردها/ تشکیل شورای گفت‌وگوی سیاسی/ رونمایی از ایده شبکه‌سازی امنیتی و...

گفت و گوی رییس جمهوربا مردم، رونمایی ظریف از ایده "شبکه‌سازی امنیتی" در یادداشت فایننشال‌تایمز، گفت‌وگوی یک نماینده مجلس افغانستان با ایسنا، سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران در اسفندماه، بازدید اعضای فراکسیون امید مجلس از مناطق زلزله زده، دستور رییس جمهور برای پیگیری فوری طرح های دولت در مبارزه با ریزگردها، گرامیداشت یاد شهدای سانچی در نشست سخنگوی وزارت خارجه، موافقت وزیر کشور با تشکیل شورای گفت‌وگوی سیاسی و... گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، دوم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، با حضور فرمانده کل ارتش؛ بخشی از توانمندی‌های ارتش در اولین مرحله نمایش رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) با حضور فرمانده کل ارتش به نمایش گذاشته شد.

همچنین در همایش «آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت» جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: حضور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان یمن نشانه سست عنصری رهبران عرب در مقابل رژیم صهیونیستی است. ما این مطالب را به خوبی می‌دانیم اما در راستای وحدت جهان اسلام سکوت کرده‌ایم.

گفت‌وگو رییس جمهور با مردم، امشب از سه شبکه زنده پخش خواهد شد. رضا رشیدپور، مجری برنامه «حالا خورشید» امشب برای گفت‌وگو با رییس‌جمهور به نهاد ریاست جمهوری می‌رود.

همچنین به دستور رییس جمهوربرای پیگیری فوری طرح های دولت در مبارزه با ریزگردها رییس سازمان حفاظت محیط زیست و وزیر جهاد کشاورزی با دستور رییس جمهور امروز راهی استان خوزستان می شوند.

رییس و جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز برای بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور به کرمانشاه سفر کردند.

ادعــــــــــــای مسئـــولانه

در این سال‌ها انواع و اقسام تهدید به افشاگری صورت گرفته است و در هر حال قوه قضاییه به عنوان مسئول اصلی چنین پرونده‌هایی باید تکلیف را روشن کند. یا تخلفی روی داده، یا ادعاکننده اشتباه کرده است؛ در حالت اول قطعا برخورد قاطع با متخلف می‌تواند راه تخلف‌های سایرین را دشوار کند و در حالت دوم با برخورد با کسانی که ادعاهای غیرمسئولانه مطرح می‌کنند دیگر هر کس با آدرس غلط دادن و اتهام‌زنی بی‌اساس نمی‌تواند با آبروی دیگران بازی کند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور از موافقت وزیر کشور با تشکیل شورای گفت‌وگوی سیاسی خبر داد و گفت:‌ باید آیین‌نامه و دستورالعمل آن تهیه شود و وزارت کشور بنا دارد که در قالب شورای گفت‌وگوی سیاسی نسبت به هم‌اندیشی با احزاب در خصوص مسائل سیاسی کشور اقدام کند.

صبح امروز پیش از آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه با خبرنگاران در سالن سخنگویی وزارت خارجه یاد شهدای سانچی گرامی داشته شد.

بهرام قاسمی در این نشست خبریدر مورد ادعاهای اخیر عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اینکه ایران با هدف تعرض به عربستان موشک در اختیار حوثی‌های یمن می‌گذارد، گفت: من فکر می‌کنم آقای الجبیر برای اینگونه صحبت‌ها زنده است و اگر اینگونه صحبت‌ها را از وی بگیریم هویتی برای او باقی نمی‌ماند بنابر این ادعاهای عادل الجبیر درباره ایران ارزشی ندارد. وی در بخش دیگیری از صحبتهایش گفت: وزارت خارجه به خاطر امنیت ملی درباره محتوای یک برنامه تلویزیونی شفاف‌سازی کرد.

همچنین سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها می دانند که اگر برجام را کنار بگذارند اعتبار خود را در جامعه بین‌الملل از بین می‌برند، گفت: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است.

وزیر امورخارجه ایران نیز در یادداشتی در روزنامه فایننشال‌تایمز از ایده "شبکه‌سازی امنیتی" رونمایی کرد و نوشت: دوران گرد هم آمدن کشورهای یک منطقه با هدف ایجاد امنیت اختصاصی برای خود و محروم کردن دیگران از آن امنیت، گذشته است و حالا دوران ایجاد شبکه‌های امنیتی است.

نماینده مردم ولایت کابل در مجلس نمایندگان افغانستان  در گفت‌وگو با ایسنا در مورد نقش ایران در ایجاد صلح در افغانستان توضیح داد: بدون شک هر کشوری که در حال جنگ باشد، اولین کسی که می تواند او را در این زمینه کمک کند، همسایه‌های او است. ما از همسایه‌های خود به صورت عموم و به ویژه تقاضا داریم تهران به کابل در جنگ با تروریسم کمک کند.

برجام منجی مالی ایران در حادثه سانچی

اگر برجام نبود اکنون ایران نه تنها متحمل خسارات جانی و انسانی متاثر از حادثه سانجی می‌شد بلکه میلیون‌ها دلار خسارت ناشی از سوختن میعانات گازی و از دست رفتن نفت‌کش متعلق به کشوری دیگر را نیز در کنار از دست رفتن اعتبار بین‌المللی‌اش در دنیا می‌پرداخت.

حمید بعیدی‌نژاد مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در سلسله توییت‌هایی‌  در واکنش به برخی ادعاها درباره راکتور اراک اظهار کرد: ۱+۵ اصرار داشت قلب راکتور به خارج از ایران منتقل شود اما ما اجازه ندادیم هیچ یک از تجهیزات هسته‌ای کشور به خارج فرستاده شود. وی همچنین در مورد وضعیت قلب راکتور اراک افزود: منافذ کالندریا با سیمان پر شد تا استفاده فوری از آن نشود.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو به نقل از وزیر امور خارجه این کشور گزارش داد که وزیر خارجه فرانسه قرار است ۱۴ اسفندماه (۵ مارس) برای گفت‌وگو درباره مسائل منطقه‌ای و توافق هسته‌ای به تهران سفر کند.

وکیل‌مدافع اولیای‌دم «بنیتا» از ارجاع پرونده متهم ردیف دوم به شعبه هم‌عرض خبر داد و گفت: پرونده متهم ردیف اول در اجرای احکام است و باید مراحل استیذان را طی کند.

همچنین جمشید ممتاز حقوقدان برجسته کشورمان به عنوان داور ایران برای رسیدگی به شکایت ایران در مورد اموال بانک مرکزی در آمریکا انتخاب شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه عده زیادی از بازداشت شدگان در جریان حوادث اخیر کشور که فریب خورده و مرتکب تخریب اموال نشده بودند از رأفت اسلامی برخوردار شدند، گفت: اما قاطعانه با افراد شرور، تخریبگر و مرتبطان با کشورهای بیگانه در جریان حوادث اخیر برخورد می کنیم. وی همچنین در بخشی از صحبتهایش گفت:قضات با بهره مندی از ظرفیت های قانونی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند

انتهای پیام

نظر شما